فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه روز چهارشنبه گفت که پاریس پس از درخواست های جدید کی یف، به اوکراین کمک نظامی بیشتری ارائه خواهد کرد.

آمادگی فرانسه برای افزایش کمک نظامی به اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، پارلی وزیر دفاع فرانسه در پیام توییتری نوشت: پس از درخواست‌های جدید اوکراینی‌ها، با "اولکسی رزنیکوف" همتای اوکراینی خود تبادل نظر کردم.

وی در ادامه نوشت: من به همکارم اطلاع دادم که فرانسه علاوه بر تجهیزات نظامی به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو (۱۰۸ میلیون دلار) کمک نظامی بیشتری ارائه خواهد کرد.

دولت فرانسه از جمله کشورهای غربی است که به شدت نسبت به حمله نظامی روسیه به اوکراین واکنش نشان داده و در پیروی از دیگر متحدان خود اقداماتی از جمله مسدود کردن اموال را علیه مسکو انجام داده است.

وزارت دارایی فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد که از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند)، دارایی‌های مسکو به ارزش ۲۳.۷ میلیارد یورو ( ۲۵.۶ میلیارد دلار )  را مسدود کرده است.

بر اساس اعلام وزارت دارایی فرانسه، بیشترین دارایی‌های مسدود شده در این کشور متعلق به بانک مرکزی روسیه به ارزش ۲۲.۸ میلیارد یورو است.

این دارایی‌ها همچنین شامل ۳۳ ملک به ارزش ۵۷۳.۶ میلیون یورو به همراه سه کشتی به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد یورو، ۶ بالگرد به ارزش بیش از ۶۰ میلیون یورو و سه اثر هنری به ارزش ۷ میلیون یورو می‌شوند.

اقدامات مالی فرانسه علیه دارایی‌ میلیاردرهای روس به این معنی است که مالکان قادر به فروش یا کسب درآمد از دارایی‌های خود نیستند.

فرانسه همچنین به بهانه جاسوسی اقدام به اخراج ۶ دیپلمات روسیه کرده است.

از آغاز جنگ در اوکراین در ۲۴ فوریه ( پنج اسفند سال گذشته) تا کنون کشورهای غربی با بسته‌های گسترده‌ای از تحریم‌های مالی سخت به این اقدام مسکو پاسخ داده‌اند.

بسیاری از کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا و متحدان آن اقدام به مسدودسازی دارایی‌های دولتی و خصوصی روس‌ها در کشورهای خود کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید