۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 55348775

دولت هند امروز از بسته شدن کنسولگری‌اش در شانگهای چین به علت شیوع کرونا و ادامه فعالیت‌های آن به صورت آنلاین خبر داد.

کنسولگری هند هم در شانگهای بسته شد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری ای ان آی هند نوشت: سفارت هند در پکن امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، با توجه به قرنطینه ناشی از گسترش ویروس جدید COVID-۱۹ در شانگهای، از امروز سرکنسولگری خود در این شهر را بسته و از این پس تا اطلاع ثانوی امکان ارایه خدمات کنسولی در این نمایندگی دیپلماتیک بصورت مستقیم برقرار نخواهد بود.

در این بیانیه آمده است: «با توجه به وضعیت فوق‌العاده در شانگهای، شهروندان هندی در منطقه شرقی چین می توانند برای استفاده از خدمات کنسولی فوری به سفارت هند در پکن مراجعه کنند.»

سفارت هند مجموعه ای از دستورالعمل ها را برای متقاضیانی که به دنبال خدمات کنسولی هستند، ارائه کرده است. از جمله از متقاضیان خواست قبل از شروع فرآیند درخواست های کنسولی خود، دستورالعمل‌ها را پیگیری کنند. در صورتی که متقاضی در موقعیتی نباشد که مدارک را شخصاً به سفارت هند در پکن ارائه کند، می‌توانند به یک فرد وکالت بدهند که برای انجام کارها به سفارت مراجعه کند.
بیانیه افزود: در این مدت پرداخت هزینه و دریافت خدمات کنسولی و گذرنامه از راه دور امکان پذیر خواهد بود.

«استراتژی به صفر رساندن کووید» که توسط دولت چین به اجرا درآمده، ساکنان شانگهای را عصبانی کرده است، زیرا بزرگترین شهر چین از ۵ آوریل در یک قرنطینه جدی و سختگیرانه قرار دارد.

ساکنان شانگهای از کمبود مواد غذایی و درگیری با کارکنان بهداشتی شکایت دارند اما مقامات از رویکرد خود کوتاه نمی آیند. وو کیانیو مسئول بهداشت شهری این کلان شهر آسیایی امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: در قرنطینه شهر (شانگهای) کوچکترین مسامحه ای نخواهد داشت.

آمریکا از دو روز گذشته دیپلمات های خود را از شانگهای خارج کرد و تعداد آنها را به حداقل رساند. در واقع آمریکا و هند قصد دارند سیاست های چین برای مبارزه با کرونا را شکست خورده معرفی کنند.

این تصمیم هند در حالی گرفته شده است که یک هیات هندی عالی رتبه به رهبری وزیر خارجه این کشور از دیروز در واشنگتن به سر می برد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید