رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حذف ارز ترجیحی گفت: بانک مرکزی ارز ترجیحی مورد نیاز را به دارو اختصاص نداده است.

 بانک مرکزی ارز مورد نیاز دارو را نداده است / خطر ۴ برابر شدن قیمت دارو بیخ گوش بیماران
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب،رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حذف ارز ترجیحی و با بیان اینکه بانک مرکزی ارز ترجیحی مورد نیاز را به دارو اختصاص نداده است، گفت: در مجلس در رابطه با این موضوع جلسه ای برگزار شد و اظهارنظر بسیاری در این باره صورت گرفته است.

حسینعلی شهریاری در ادامه افزود: متاسفانه در سال جاری، بانک مرکزی ارز مورد نیاز را برای تأمین دارو اختصاص نداده است.

شهریاری در پاسخ به این سوال که خروجی جلسات مجلس در این باره به چه نتایجی منجر شده است؟ گفت: حدود دو ساعت جلسه چالشی در این باره در کمیسیون بهداشت برگزار شد. از نظر بنده مشکل اصلی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه هستند؛ به بیان دیگر بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای دارو را تأمین نکرده است و از سوی دیگر سازمان برنامه و بودجه نیز منابع مالی آن را تأمین نکرده است.

خطر ۴ برابر شدن قیمت دارو بیخ گوش بیماران

این نماینده مردم زاهدان در پاسخ به این سوال که آیا اراده ای برای حل این مشکل وجود دارد؟ تاکید کرد: نمایندگان از بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه خواستند که مسئله ارز مورد نیاز برای دارو را حل کنند.‌ بنده هم این مسئله را با ریاست مجلس هم در میان گذاشته و پیگیری خواهم کرد. او افزود: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، مشکلات گرانی دارو را با رییس جمهور مطرح کردم. همچنین مشکل تخصیص ارز را در دیدار با رییس جمهور مطرح کردم در واقع نمایندگان مجلس پیگیر این مسئله هستند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا نظر نهایی دولت و مجلس در این باره همسو است یا خیر؟ اظهار کرد: به هر حال نمایندگان مجلس مطالبه خود را در رابطه با تأمین ارز مورد نیاز دارو مطرح کرده اند. اخیرا سخنگوی دولت عنوان کرد که به جای دو میلیارد، سه میلیارد دلار، ارز را تأمین کرده این و در حال تخصیص هستیم.‌ این در حالی است که تاکنون به هیچ جا ارزی تخصیص داده نشده است.

شهریاری اضافه کرد: آقای رییس جمهور هم در این باره اظهارنظر کردند و بیان کردند به تدریج به گونه ای برنامه ریزی خواهیم کرد تا مشکلی برای مردم رخ ندهد. رییسی همچنین در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید دارد که دارو نباید گران شود بلکه باید در دسترس مردم قرار گیرد اما اینها هنوز تحقق پیدا نکرده است در نتیجه ما در حال پیگیری هستیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید