مملیکا؛ جهانگرد و لیدره، اون از سال ۹۲ ایرانگردی و جهانگردی می‌کنه و در ۴ قاره جهان برنامه و سفرهای گروهی برگزار کرده. مملیکا ماجراجو و اهل تجربه‌های جدید و خاص هست، اون طولانی‌ترین سفرش رو به مدت ۶ ماه در مکزیک گذرونده و حسابی در این کشور گشت‌وگرد کرده. این مسافر جهان‌دیده در سفری به برزیل از منطقه‌ای جرم‌خیز در شهر ریو بازدید کرده، منطقه‌ای که با معبرهای تنگ، فقر و مواد مخدر شهرت زیادی داره. با ما همراه باشید تا با روایت مملیکا از داستان جذاب فاولا و کارتل‌های مواد مخدر برزیل بیشتر بدونیم.

روایت مملیکا از منطقه فاولا با شهرتی عجیب در ریودژانیرو برزیل

سلام نو - سرویس گردشگری: مملیکا از نحوه‌ی شکل‌گیری منطقه فاولا در شهر ریودژانیرو برزیل این‌طور می‌گه: "فاولا مناطق زاغه‌نشین در شهر ریو هستند که تعدادشون به ۶۰۰ عدد می‌رسه و نام‌شون با فقر و جرم گره خورده. اون‌ها داخل شهر هستند و در کنار مناطق خیلی مرفه نیز وجود دارند. حالا داستان‌شون چیه و چرا جذابه و حتی مرحوم سلرون یک جمله معروف ازشون داره. در حدود شاید ۲۰۰ سال پیش یک جنگی رخ میده و سربازهایی که عموما داوطلب بودند بعد جنگ به شهر ریودژانیرو انتقال داده میشن. اون‌ها که خانه‌ای برای زندگی نداشتند، و و دولت هم جایی نداشته بهشون بده، میرن روی تپه‌های شهر ریو شروع به خانه ساختن می‌کنن. لازمه بدونید شهر ریو پر از این تپه‌های جنگلی هست. اون‌ها درخت‌ها رو کم کم قطع می‌کنن و جاش خونه‌هایی شبیه حلبی‌آباد می‌سازن که به زاغه‌نشین معروف هست. دولت هم که می‌بینه اگر بهشون گیر بده باید بهشون خونه بده، کاریشون نداره."

روایت مملیکا از منطقه فاولا با شهرتی عجیب در ریودژانیرو برزیل
جمله معروف سلرون: "زندگی در فاولا یه جور هنره. کسی دزدی نمی‌کنه، کسی چیزی نمی‌شنوه، چیزی گم نمیشه، اونایی که باهوشن از کسایی که دستور میدن پیروی می‌کنن"

اون در ادامه از بزرگ و بزرگ‌تر شدن این منطقه و علت نام‌گذاریش به فاولا می‌گه: "اینجوری میشه که هی تعدادشون زیاد میشه و تمام تپه‌های شهر درخت‌هاش قطع میشه و این زاغه نشین‌ها بزرگ میشه. اسم فاولا هم از روی تپه‌هایی میاد که اون سربازان در اون مناطق جنگ می‌کردن، و یادآور اون داستان‌ها بوده. به مرور حتی مردم روستایی و فقیر از جاهای دیگه برزیل نیز به این فاولاها میان چون وسط شهر بوده و نزدیک به امکانات خوب شهری و هی اینا بزرگ‌تر میشن. تا اینکه قدرت در اینجاها میوفته دست پلیس‌های بد بازنشسته و نیروهای نظامی اخراجی و فاسد و تبدیل میشن به پاتوق کارتل‌های مواد و خلافکار. تا جایی که الان در این محله‌ها همه باج میدن به کارتل‌ها و همه چی زیر نظر اوناس."

روایت مملیکا از منطقه فاولا با شهرتی عجیب در ریودژانیرو برزیل

مملیکا در بازدید سه ساعته‌ی خودش از این منطقه، بافت و اتمسفر حاکم بر فاولاها رو توصیف می‌کنه و در نهایت از ناامنی در مکان‌های توریستی و مهیج بودن بزرگ‌ترین فاولا می‎گه: "به دلیل شیبدار بودن محله‌ها و باریک بودن کوچه پس کوچه‌ها و حالت خاص اون‌ها، هیچ‌وقت پلیس نتونسته عملیات درستی اونجا انجام بده و همیشه در درگیری‌ها شکست خورده و اینا هی بزرگ‌تر شدن تا این‌که الان کارتل‌ها با پلیس به تفاهم رسیدن که به هم دیگه کاری نداشته باشن. اگر پلیس حمله کنه، به جز کشته شدن مردم عادی فایده دیگری نداره. و جالبه که دزدی هم وجود نداره اینجاها، و همه جا توسط کارتل‌ها کنترل میشه با دوربین و آدم‌هاشون. اون نا امنی معروف برزیل در سواحل و جاهای توریستی هست، نه در فاولا ها. در فاولا فقط نباید عکس و فیلم بگیرید، شتر هم دیدین ندیدین. عکسهای بالا هم از بازدید ۳ ساعته ما از بزرگترین فاولای شهر ریو به اسم روسینا بود که برای من خیلی جذاب و هیجان انگیز بود."

روایت مملیکا از منطقه فاولا با شهرتی عجیب در ریودژانیرو برزیل

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید