الهه علیخانی؛ بلاگر سفر و گردشگریه، اون کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی خونده و در همین زمینه مدتی مشغول به کار بوده. الهه  عاشق سفر کردنه و از این رو تصمیم می‌گیره شغلش رو تغییر بده و از طریق کار با شرکت‌های گردشگری، اسپانسرها، فروشگاه‌ها، اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و لیدرها درآمدزایی می‌کنه. اون خودش رو سپرده به جریان زندگی و کارهایی رو انجام می‌ده که خوشحالش کنه. الهه در سفری به سریلانکا، از تجربه غذاهای این کشور می‌گه. با ما همراه باشید تا با روایت الهه علیخانی و تعبیر جالب اون از یکی از مهم ترین جاذبه‌های گردشگری یعنی «غذا» اونم در کشور دیدنی سریلانکا بیشتر بدونیم.

غذاهای سریلانکایی به روایت الهه علیخانی

سلام نو - سرویس گردشگری: الهه نظرش رو درباره‌ی شباهت غذاهای سریلانکا با هند می‌گه و به یک غذای لذیذ به نام کوتو اشاره می‌کنه: "غذاهای سریلانکایی شبیه غذاهای هندی هست. اولین غذایی که حتما باید امتحان کنین، کوتو (kottu) هست که خیلی خوشمزه است و با یه نون محلی مخصوص به اسم روتی درست میشه. بیس اکثر غذاها برنج، نودل هست و تمام غذاها خیلی تند هستن و هر جا که میرین اگر نمی‌تونین غذای تند بخورین باید حتما چندین بار بهشون بگین، البته که بعد از یه مدت عادت می‌کنین. برنج رو هم ساده میخورن و هم با سبزیجات و تخم مرغ قاطی میکنن و باهاش غذاهای دریایی یا سبزیجات پخته و اینا میخورن،که خیلی خوشمزه است."

غذاهای سریلانکایی به روایت الهه علیخانی
کوتو

اون بهداشت و قیمت غذاهای خیابونی در سریلانکا رو توصیف می‌کنه و در ادامه از تجربه کردن غذاهای دریایی در محلی که کار داوطلبانه می‌کرده می‌گه: "غذاهای خیابونی مثل همه جا کثیف هست و اصول بهداشتی رعایت نمیشه ولی خوب فوق‌العاده ارزون هست که اگر دوست دارین می‌تونین امتحان کنین. غذاهای دریایی تازه توی شهرهای ساحلی یکی از خوبی‌های کشور سریلانکا هست که تقریبا به پول ما شبیه به کشور خودمون هست. کالپیتیا که کار داوطلبانه می‌کردم منبع غذاهای دریایی خفن و تازه هست که حتما اگر رفتین امتحان کنین."

الهه توضیحاتی کوتاه و درخور توجهی از تنوع و گوناگونی سالاد، نون و چایی در سریلانکا می‌ده: "سالادهاشون خیلی خوشمزه است و متنوع، پر از میوه‌های استوایی خوشمزه هست و توی تقریبا تمام سالاد ها آناناس هست. یه سالاد هم دارن با نارگیل. کلا از نارگیل زیاد استفاده می‌کنن، توی غذاها و سالادها. نون خاصی ندارن و توی وعده‌هاشون نون خیلی نیست. دسر ‌و چیزهای شیرین اصلا نمی‌خورن و این برای من سخت بود. آبمیوه‌ی طبیعی که همه جا هست ‌و ارزون که این خیلی خوبه مخصوصا برای گیاه خوارها. چایی سریلانکا هم که شهرت جهانی‌ داره و فوق‌العاده عالی هست و کلی برای ما لذت بخشه. در کل غذاهای اونجا آزاردهنده نیست خوشمزه‌ان و ارزون قیمت، فقط خیلی خیلی تکراری می‌خورن یعنی همش نودل و برنج هست برای همین دل آدم رو میزنه برای مدت طولانی."

غذاهای سریلانکایی به روایت الهه علیخانی

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    چقدجالبه همه ی خبرهای ایشون جذاب هست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید