وزیر دفاع آلمان گفت: من در ارتباط با تحویل تسلیحات ارتش آلمان باید صادق باشم، ما اکنون به حد تعیین شده برای آن رسیده‌ایم.

اتمام ذخیره تسلیحاتی ارتش آلمان برای کمک به اوکراین

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از پایگاه دویچه وله نوشت: کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان اعلام داشت، دیگر امکانی برای دادن مستقیم تسلیحات و تجهیزات انبارهای تسلیحاتی ارتش کشورش به اوکراین وجود ندارد.

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان، در گفتگو با یک روزنامه آلمانی گفت که برای حفظ توان دفاعی آلمان، تحویل‌ تسلیحات در آینده به اوکراین باید بطور فزاینده‌ای مستقیماً از طریق صنایع تسلیحات‌سازی انجام شود.

او در اظهاراتش که روز شنبه منتشر شد، گفت: برای این منظور، ما به طور مداوم با اوکراین در حال هماهنگی هستیم. من در ارتباط با تحویل تسلیحات ارتش آلمان باید صادق باشم، ما اکنون به حد تعیین شده برای آن رسیده‌ایم.

وزیر دفاع آلمان خاطر نشان کرد: ارتش آلمان باید همچنان بتواند امور دفاع ملی و ائتلافی را تضمین کند. اما معنی آن این نیست که ما نتوانیم اقدامات بیشتری برای اوکراین انجام دهیم. 

لامبرشت تاکید کرد، جزئیاتی در خصوص تحویل تسلیحات آلمان به اوکراین ارائه نخواهد داد. او بیان داشت: ما دلایل موجهی برای این که دقیقا این اطلاعات را طبقه‌بندی کنیم، داشتیم. ما این کار را در پاسخ به یک درخواست صریح از جانب اوکراین انجام دادیم.

وی افزود: ما باید همواره این موضوع را در ذهن داشته باشیم. زمانی که جزئیات این تحویل‌ها به صورت دقیق منتشر شود، روسیه هم به این اطلاعات دست پیدا خواهد کرد و خود این به تنهایی تبعات استراتژیک نظامی در پی خواهد داشت.

این اظهارات وزیر دفاع آلمان زمانی مطرح می‌شود که فشارها بر برلین در داخل و خارج از آلمان برای آنکه رو به تسریع و گسترش تحویل تسلیحات به اوکراین بیاورد، افزایش یافته است. همچنین این انتقاد از برلین مطرح شده که تحویل تسلیحاتش کند و ناکافی بوده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید