درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار تنها مرجع رسمی اعلام شرایط صدور مجوزهای کسب‌وکار و معرف مرجع قانونی صادرکننده همه مجوزهای مربوط به این حوزه است.

رییس‌جمهور از سامانه درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار بازدید کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد فعالیت‌های «درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار» وزارت اقتصاد به تسهیل فعالیت‌های اقتصادی و رونق تولید و افزایش اشتغال منجر شود.

سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در در بازدید از سامانه «درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار» و دیدار معاونان و مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی از تلاش های انجام شده این مرکز که زیر نظر مدیریت دبیرخانه هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار قرار دارد، قدردانی کرد.

درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار تنها مرجع رسمی اعلام شرایط صدور مجوزهای کسب‌وکار و معرف مرجع قانونی صادرکننده همه مجوزهای مربوط به این حوزه است که شرایط، مدارک، مجوزهای پیش‌نیاز، هزینه و زمان صدور مجوز برای همه کسب‌وکارهای موجود در کشور را به‌طور شفاف، غیرقابل تفسیر و قابل فهم ارائه می‌کند.

بر اساس ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و اصلاحات بعدی، «هیأت مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار» به ریاست وزیر اقتصاد، شرایط، مراحل و هزینه‌های صدور مجوزهای کسب‌وکار را شفاف و تسهیل می‌کند تا هر شهروند بتواند در این سایت به راحتی از شرایط و مراحل دریافت مجوز کسب‌وکار مورد نظرش آگاه شود و در صورت درخواست، از درگاه تخصصی مجوز مورد نظر را به سهولت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کند.

دبیرخانه این هیأت در مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی مستقر است و راهبری و مدیریت درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار کشور را بر ‌عهده‌ دارد.

کارکردهای اصلی این درگاه، شفاف‌سازی و تسهیل فرایند و هزینه لازم برای صدور مجوز کسب‌وکار و معرفی مرجع اصلی صدور مجوزها، ثبت‌نام از متقاضیان دریافت مجوز و راهنمایی و هدایت آنها به درگاه تخصصی صادرکننده مجوز، پشتیبانی و پیگیری دریافت مجوز مورد نظر متقاضی در زمان اعلام شده و پیگیری قضایی در صورت صادر نشدن مجوز بدون دلیل موجه است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید