در سه سال گذشته میزان حمایت از پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا تقریبا در ۶۰ درصد ثابت مانده بود، اما با شروع حمله روسیه به اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه، این میزان افزایش پیدا کرده است.

۹۱ درصد اوکراینی‌ها موافق عضویت کشورشان در اتحادیه اروپا هستند

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: نتایج نظرسنجی موسسه تحقیقاتی "ریتینگ" نشان داد، درصد اوکراینی‌هایی که می‌خواهند کشورشان به اتحادیه اروپا بپیوندد، تا پایان ماه مارس به ۹۱ درصد افزایش یافت، اما تعداد آن دسته از افرادی که از پیوستن به ناتو حمایت می‌کنند، کاهش داشته است.

براساس گزارش این موسسه مستقل در اوکراین، در سه سال گذشته میزان حمایت از پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا تقریبا در ۶۰ درصد ثابت مانده بود، اما با شروع حمله روسیه به اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه، این میزان افزایش پیدا کرده است.

طی این حمله، اوکراین فورا خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا شد و کشورهای عضو این اتحادیه تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه اعمال و از پناهجویان و جنگ‌زده‌های اوکراین استقبال کرده‌اند.

براساس اعلام این موسسه، گرچه در ابتدای جنگ موضوع پیوستن به ناتو نیز در نظرسنجی‌ها با افزایش رو به رو بوده اما سپس به دوران قبل جنگ (حدود ۶۸ درصد) بازگشت.

این ائتلاف از زمان شروع حمله روسیه، تسلیحاتی را به اوکراین ارسال کرده اما از اعزام سرباز خودداری کرده است و این درحالیست که اوکراین بارها خواستار اعلام منطقه پرواز ممنوع بر فراز این کشور شده است؛ درخواستی که ناتو آن را نمی‌پذیرد.

این موسسه، نظرسنجی خود را از میان ۱۵۰۰ بزرگسال در سراسر اوکراین به غیر از شبه جزیره کریمه الحاق‌شده به روسیه و مناطق شرقی که تحت کنترل جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه هستند، انجام داد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید