الهه علیخانی؛ بلاگر و عاشق سفره، اون با سبک کوله‌گردی به خیلی از جاهای ایران رفته و مقاصد زیادی رو دیده. الهه در دانشگاه بیوتکنولوژی پزشکی خونده و بعد از دوره‌ای کارمندی تصمیم می‌گیره شغلش رو تغییر بده و مداوم در سفر باشه و از طریق تولید محتوا، تبلیغات و مشاوره دادن کسب درآمد کنه. اون در سفری که به استان تماشایی کردستان داشته، به شهر زیبای اورامان تخت می‌ره و از یک عبادتگاه دیدن می‌کنه. با ما همراه باشید تا از تجربه گشت‌وگرد الهه در این شهر و بازدیدش از عبادتگاه مشهور اون بیشتر بدونیم.

روایت الهه علیخانی از عبادتگاه پیر شالیار در کردستان زیبا

سلام نو - سرویس گردشگری: الهه از معماری، بافت، زبان و مذهب یکی از شهرهای مورد بازدید یونسکو برای ثبت جهانی یعنی اورامان تخت در منطقه‌ی هورامان این‌طور می‌گه: "این شهر معماری خیلی عجیب و زیبایی داره. تمام خانه‌ها نمای سنگی دارن و پلکانی هستن. پنجره‌ی تمام خانه‌ها رنگ آبی و سبز داره که به ما گفتن دلیل این رنگ شیشه‌ها به خاطر اعتقاد مردم به چشم زخم هست و دلایل دیگه ای مثل همدلی، همرنگی با رنگ آسمان. دلیل ثبت جهانی شدن این شهر هم یکدست بودن معماری همه‌ی خانه‌هاست. زبان مردم این شهر اورامی است و مذهب مردم سنی."

روایت الهه علیخانی از عبادتگاه پیر شالیار در کردستان زیبا

اون از علت شهرت شهر اورامان و وجود مراسمی مهم و مجلل می‌گه و در ادامه حس‌های خودش رو با دیدن این منطقه توصیف می‌کنه: "یکی دیگر از دلایل شهرت این شهر زیبا به خاطر وجود عبادتگاه پیر شالیار است که چند سال هست به دلیل برگزاری این مراسم شهر بیشتر شناخته شده. این جا عبادتگاهی است که مردم آرزوها و نذرهاشون رو گره می‌زنن و داستان‌های خیلی جالبی داره. مراسم در نیمه‌های زمستان برگزار می‌شود که خیلی با شکوه و زیباست. اینجا یکی از زیباترین و عجیب‌ترین شهرهایی بود که دیدم و انرژی عجییی رو در شهر احساس کردم و چقدر خوشحال بودم که زیبایی‌های شهر رو با لباس محلی اونجا لمس می‌کردم."

روایت الهه علیخانی از عبادتگاه پیر شالیار در کردستان زیبا

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید