معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: ما نباید به واکسیناسیون اکتفا کنیم و رعایت مواردی همچون ماسک زدن در مدارس و دانشگاه‌ها الزامی است. 

در آموزش حضوری مدارس و دانشگاه‌ها نیازی به رعایت فاصله اجتماعی نیست!

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت که در آموزش حضوری مدارس و دانشگاه‌ها نیاز نیست فاصله اجتماعی ۲ متر رعایت شود.

دکتر کمال حیدری معاون بهداشت وزیر بهداشت بیان کرد: هدف‌گذاری سازمان جهانی بهداشت برای بازگشایی مراکز آموزشی پوشش ۷۵ درصدی واکسیناسیون کرونا بود.

حیدری ادامه داد: ما این عدد را رد کردیم و به عدد ۷۷ درصد واکسیناسیون ۲ دوز در دانش‌آموزان رسیدیم. در واکسیناسیون معلمان، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها نیز پوشش واکسیناسیون کرونا در ایران بیش از ۸۵ درصد است. 

وی گفت: ما نباید به واکسیناسیون اکتفا کنیم و رعایت مواردی همچون ماسک زدن در مدارس و دانشگاه‌ها الزامی است. 

حیدری افزود: مثل قبل لازم نیست فاصله اجتماعی را رعایت کنیم اما همچنان باید این کار را انجام دهیم. نباید تنگ هم بنشینیم و الحمدالله هم هوا برای تهویه مناسب است. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا دیگر رعایت فاصله ۲ یا ۱/۵ متر بین افراد لازم نیست، گفت: نه نیازی نیست. حالت یک در میان (فاصله به اندازه یک نفر) فاصله مناسبی است. 

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: مهم‌تر از همه نظام سندرومیک است که هم دانشگاه‌ها و هم مدارس مکلف شده‌اند آن را رعایت کنند. 

وی توضیح داد: نظام سندرومیک می‌گوید فردی که علامت دارد یا با افراد علامت‌دار در ارتباط بوده است، باید اطلاع دهد که از بقیه جدا شود. 

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید