سارا؛ بلاگر و معتاد سفره، اون تا این لحظه ۲۷ کشور از این جهان پر هیاهو رو دیده و به جاهای مختلف ایران سفر کرده. سارا متولد بهمن ۶۶ هست و کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل داره و در همین زمینه مشاوره حقوقی می‌ده، اون معلم زبان انگلیسی بچه‌های دیرآموز مثل اتیسم و سندروم داونه و حسابی از این کار انرژی مثبت می‌گیره. سارا در حوزه سفر، تولید محتوا و بلاگری می‌کنه و در سفری که به استان اصفهان و شهر کاشان داشته، چشمانش رو با دیدن زیبایی‌های خانه‌های تاریخی کاشان نوازش می‌کنه. با ما همراه باشید تا از بازدید سارا از عروس خانه‌های کاشان یعنی خانه طباطبایی‌ها بیشتر بدونیم.

بازدید سارا از خانه‌ی طباطبایی‌ها، عروس خانه‌های تاریخی کاشان

سلام نو - سرویس گردشگری: سارا از پیشینه این خونه تاریخی، زیبایی و چشم‌نوازیش می‌گه: "این‌جا خونه‌ی پدری ماهرخ سلطان، دختر مورد علاقه مهدی بروجردی بوده و شرط پدر این دختر باعث ساخت خونه بروجردی‌ها شده. من اول خونه بروجردی‌ها رو دیدم و خونه‌ای قشنگ‌تر و بهتر از اون در تصورم نبود ولی وقتی وسعت و عظمت خونه طباطبایی‌ها جلو روم ظاهر شد دیدم پدر ماهرخ جان پر بیراه نگفته که همچین شرطی گذاشته. این خونه زیبا رو حاج سید جعفر طباطبایی نطنزی در دوران قاجار(۱۲۵۰ ه.ق) بنا کرده که از تاجران ثروتمند فرش در اون زمان بوده."

اون در ادامه به معمار خانه طباطبایی‌ها و مساحت و فضاهای تشکیل‌دهنده‌ی خانه اشاره می‌کنه و نکته جالب توجه وجود قنات در این خانه بزرگه: "علی مریم کاشانی، معمار معروف اون دوره، طراحی و ساخت این بنا رو انجام داده و صنیع الملک هم نظارت بر گچبری‌ها و تزئینات داخلی رو بر عهده داشته. خانه طباطبایی‌ها با ۴۷۰۰ مترمربع وسعت، ۳ بخش اندرونی، بیرونی و قسمت خدمه داره. همچنین دارای ۴۰ اتاق، ۴ حیاط، ۴ سرداب (زیرزمین)، ۳ بادگیر و ۲ رشته قناته."

بازدید سارا از خانه‌ی طباطبایی‌ها، عروس خانه‌های تاریخی کاشان

سارا از معماری بی‌همتای این خانه‌ی تماشایی، نحوه قرارگیری هر یک از عناصر این بنا و وجود گودال باغچه در اون می‌گه: "معماری این خونه هم به شیوه حجاب‌دار و گودال‌باغچه، متقارن و درون‌گراست. قرار گرفتن باغچه‌ی خونه در گودی باعث استحکام بیشتر بنا و مقاومت در برابر زلزله می‌شه و همچنین قرار گرفتن بنا در داخل خاک باعث میشه که آبرسانی راحت‌تر انجام بشه و خونه بصورت عایق عمل کنه یعنی نه زود سرد بشه و نه گرم. معماری درونگرا و حجاب‌دار هم باعث می‌شده که فضای داخل خونه از بیرون دید نداشته باشه. همچنین هرکدوم از بخش‌های خونه هم نسبت به هم‌دیگه از حجاب و پوشیدگی خاصی بهره می‌بردن و اینها از ویژگی‌های منحصر بفرد معماری این خونه تاریخیه."

به دنبال توصیفات سارا، برای بازدید از خانه تاریخی طباطبایی‌ها به این نشانی، بازه زمانی و مبلغ ورودی توجه کنید: "کاشان، خیابان علوی، محله سلطان امیراحمد، جنب امامزاده. بازدید: ساعت ۸ صبح تا ۵، ورودی نفری ۴ هزار تومن."

بازدید سارا از خانه‌ی طباطبایی‌ها، عروس خانه‌های تاریخی کاشان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید