سمانه قائدی؛ عاشق سفر و بلاگره، بیشتر از ۱۵ ساله که در زمینه‌های مختلف بلاگینگ می‌کنه و الان چند سالیه که تمرکزش در حوزه گردشگریه. اون سفرهای زیادی در ایران و خارج از ایران داشته و تجربه‌ی خوبی در این زمینه داره و در سفری که به استان لرستان کرده، پیشنهادات جالبی از مقاصد گردشگری در این استان داره. با ما همراه باشید تا با سمانه نادیده‌های لرستان رو ببینیم و بگردیم.

لرستان گردی در زمان کم با سمانه قائدی

سلام نو - سرویس گردشگری: سمانه از طبیعت لرستان و بهترین زمان برای سفر به اون می‌گه: "استان لرستان طبیعت بکر و بی‌نظیری داره که تو هر فصل یه جور سوپرایزتون می‌کنه. بهترین فصل سفر به لرستان بهار و پاییزه." اون در ادامه با توجه به فرصت محدود و گشت‌وگرد ‌۳ یا ۴ روزه پیشنهاد می‌کنه تا این موارد رو در برنامه‌ی سفر در نظر بگیریم: "اگه قصد سفر با هواپیما دارین، می‌تونین به مقصد خرم‌آباد پرواز بگیرین، ولی اگه قصد سفر با قطار رو دارین، می‌تونین به مقصد خرم شهر (خوزستان) قطار بگیرین و ایستگاه دورود پیاده بشین و شهرهای دورود، خرم‌آباد و بروجرد رو می‌تونید تو لیست مقاصدتون بذارید." در کنار روایت سمانه می‌توانید ۵ جاذبه طبیعی در استان لرستان هم مرور کنید، ۵ جاذبه متفاوت لرستان را بشناسید.

اون از دیدنی‌ها و جذابیت‌های دورود می‌گه: "به کمک یه لیدر محلی طبیعت اطراف دورود، قله قارون و تونل‌های قطار تو مسیر رو ببینید. سوار قطار محلی دورود به بیشه بشید و از مسیر قطار و ایستگاه قطار بیشه لذت ببرید. با کمی پیاده‌روی خودتون رو از ایستگاه قطار بیشه به آبشار بیشه برسونید و اونجا صبحانه بخورید. به گالری عکس استاد منصوری سر بزنید و هم‌صحبتی باهاش لذت ببرید. لباس محلی مردم لرستان رو بپوشید و باهاش عکاسی کنید. کباب بره‌شون رو حتما امتحان کنید."

لرستان گردی در زمان کم با سمانه قائدی

سمانه به زیبایی‌ها و مقصدهای گردشگری خرم آباد اشاره می‌کنه: "در اطراف دریاچه کیو قدم بزنید و اگه دوس داشتین قایق‌سواری کنید. برید به بام خرم‌آباد و از بالا قلعه تاریخی فلک‌الافلاک رو وسط این شهر مدرن ببینید. قلعه فلک‌الافلاک رو ببینید و از موزه مردم‌شناسی داخلش بازدید کنید. از بازارچه محلی روبروش روسری لری بخرید." اون دو پیشنهاد برای دیدن بروجرد و تجربه‌ای تکرار نشدنی در این شهر داره: "از خانه طباطبایی‌ها دیدن کنید و با بزرگترین سماور جهان عکس بگیرید. سری به بازار قدیمیش بزنید."

لرستان گردی در زمان کم با سمانه قائدی

کد خبرنگار: ۲۶
۹دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • ناشناس IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    3 2
    سلام آقا یا خانم گردش گر یا گزارش گر لرستان فقط دارای این سه شهر نیست لرستان شهرهای دیگر با جاهای تاریخی و دیدنی دارد پس معلوم شما هنوز استان لرستان سفر نکردید یا اصلا لرستان رو بلد نیستید این اسامی سه شهر راهم از تلویزیون شنیدید
    • Bi Nam IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
      0 3
      اصل همون دورود هستش ک پایتخت طبیعت ایران هستش
    • علی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      0 0
      غار ماهی کور رو رفتید .لرستان .. تمام ماهی هایی که متولد میشن کورهستن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید