کلام‌الله صفری سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: فعالیت مدارس از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ به دوران قبل کرونا بر می‌گردد و همه دانش‌آموزان موظف به حضور در کلاس درس هستند.

بازگشت فعالیت مدارس از ۱۴ فروردین به دوران قبل کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، کلام‌الله صفری اظهار کرد: ما سال گذشته فراز و نشیب‌های مختلفی را در نظام تعلیم و تربیت کشور و استان اردبیل سپری کردیم و تلاش خواهیم کرد تا در سال جدید بر مبنای جامعه پویا که نیازمند آموزش و پرورش با نشاط است، نظام تعلیم و تربیت را دوباره به شرایط قبلی کرونا بازگردانیم.

وی تصریح کرد: تمام کشورها در دستیابی به پیشرفت و توسعه در همه عرصه‌ها نیازمند آموزش و پرورش با نشاط، شاداب و تربیت نیروی انسانی در بهترین شرایط هستند که ما نیز با تکیه بر نظام تعلیم و تربیت و سند تحول سعی خواهیم کرد تا با پشت سر گذاشتن بیش از ۲ سال شیوع کرونا، آموزش و پرورش را از روند اضطراری به حالت عادی بازگردانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با قدردانی از تلاش معلمان، مدیران و اولیای دانش‌آموزان در ۲ سال کرونایی همراه با تلخ و شیرینی برای نظام تعلیم و تربیت گفت: معلمان در مجاهدتی ارزشمند سعی کردند تا با روی آوردن به آموزش غیرحضوری و مجازی در بستر شبکه شاد در خدمت نسل آینده‌ساز جامعه باشند که در این زمینه با همراهی و همکاری صمیمانه اولیای دانش‌آموزان قدردانی می‌کنیم.

صفری به شرایط سخت آموزش در دوران کرونا و از دست دادن تعدادی از همکاران فرهنگی در این ۲ سال اشاره کرد و افزود: با پشت سر گذاشتن همه این تلخی‌ها و برخی شیرینی‌ها در توسعه آموزش غیرحضوری و مجازی، از ۱۴ فروردین ماه امسال بر اساس مصوبه ستاد کرونا کلیه فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی به حالت قبل کرونا بر می‌گردد و همه دانش‌آموزان و معلمان موظفند از ۱۴ فروردین در سر کلاس‌های درس حاضر شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: زمان آموزش و برنامه‌های ارائه شده طبق آئین‌نامه مدارس خواهد بود و تاکنون هیچ‌گونه تغییری در این فرآیند اعمال نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در مورد افزایش یک ماه به فعالیت مدارس در سال تحصیلی جاری اضافه کرد: هنوز در این زمینه هیچ بخشنامه‌ای به استان‌ها ابلاغ نشده و ما در مدت ۴۵ روز آموزش حضوری تا خردادماه سعی خواهیم کرد در خدمت دانش‌آموزان باشیم و اگر بخشنامه‌ای جدید به استان ابلاغ شود، قطعاً در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: در ۴۵ روز آموزش حضوری مدارس تا امتحانات خردادماه سعی ما بر این خواهد بود تا برخی عقب‌ماندگی‌ها را نیز جبران کرده و دانش‌آموزان را برای امتحانات پایان سال آماده کنیم.

صفری در مورد افزایش شهریه مدارس و تعیین تکلیف سرویس مدارس نیز اظهار کرد: شهریه مدارس هیچ‌گونه تغییری نخواهد داشت و در مدارس دولتی بدون پرداخت وجه تحصیل دانش‌آموزان انجام می‌شود ولی در سایر مدارس شهریه مصوب سال تحصیلی جاری مد نظر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در مورد سرویس مدارس نیز تصریح کرد: با تشکیل جلساتی با سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری و همراهی مدیران مدارس سعی خواهیم کرد تا سرویس مدارس را برای دانش‌آموزانی که متقاضی باشند، تهیه کنیم که در این زمینه مدیریت کار با مدیران مدارس خواهد بود.

صفری در ادامه سخنان خود گفت: اولیای دانش‌آموزان می‌توانند با همراهی مدیران مدارس نسبت به انتخاب سرویس مدرسه برای فرزندان خود اقدام کرده و هزینه‌ها را پرداخت کنند.

افت تحصیلی دانش‌آموزان را می‌پذیریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه در رشد همه‌جانبه دانش‌آموزان در این ۲ سال کاستی‌ها و نارسایی‌ها را شاهد بودیم، افزود: برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان به صورت منطقی کارگروه‌هایی را تعریف کردیم تا کلاس‌های جبرانی و تهیه محتوا به شکل منطقی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار افت تحصیلی، ما با برخی آسیب‌های روحی، روانی دانش‌آموزان نیز روبه‌رو بودیم که کرونا ضربه‌ای مهلک و جبران‌ناپذیری بر عواطف و اختلال در فرآیند آموزشی، تربیتی و فرهنگی وارد کرد که ما مصمم هستیم در قالب سند تحول آموزش و پرورش که بر اساس اسناد بالادستی تهیه شده، این کاستی‌ها را جبران کنیم.

صفری روش فعال تدریس و توجه به ابعاد تربیتی، فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان را بسیار مهم اعلام کرد و ادامه داد: با مدیریت جهادی و روحیه انقلابی سعی خواهیم کرد تا با تحلیل محتوا در دروس پایه و تخصصی در ابعاد مختلف از ابتدایی گرفته تا مرحله کنکور دانش‌آموزان، ضعف آنها را برطرف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل پایین بودن رتبه استان را در کنکور اسباب ناخرسندی اعلام کرد و گفت: در قالب کارگروه تخصصی سعی ما بر این است تا مسائل آموزشی را مورد توجه قرار داده و با همراهی صاحب نظران حوزه آموزش از مراکز دانشگاهی و خود آموزش و پرورش ضعف‌ها و نقص‌ها را به نحوی برطرف کنیم.

صفری ضرورت اعتمادسازی را در نظام تعلیم و تربیت یکی از مؤلفه‌های اصلی برشمرد و اضافه کرد: ما انتظار داریم اولیای دانش‌آموزان به مدرسه، مدیران و معلمان اعتماد داشته باشند و قطعاً در تحصیل حضوری استفاده از ماسک، مواد ضد عفونی‌کننده و همچنین تهویه مناسب کلاس‌ها مد نظر خواهد بود.

وی بیان کرد: دانش‌آموزانی که مشکوک به بیماری باشند در حالت استراحت خواهند بود و اکیپ‌های نظارتی اداره کل آموزش و پرورش نیز بر فضاهای آموزشی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت دقیق نظارت کرده و زمینه استمرار فعالیت‌های آموزشی را فراهم خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه هرگونه غیبت دانش‌آموزان و معلمان با پیگیری جدی و برخورد قانونی روبه‌رو خواهد شد، افزود: انتظار داریم هم دانش‌آموزان و هم معلمان به موقع در سر کلاس‌ها حاضر شده و از بهترین شرایط تحصیل حضوری استفاده کنند.

صفری در مورد برخی دغدغه‌های مطرح شده از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در حوزه آموزش و پرورش اظهار کرد: در این زمینه نیز کارگروه‌هایی فعال شدند تا منویات مقام معظم رهبری و نماینده ولی فقیه در استان را در حل مشکلات آموزش و پرورش پیگیری کرده و در کنار کاهش افت تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان، زمینه ارتقا و اعتلای آنها را در ابعاد مختلف فراهم کنند.

وی تصریح کرد: با ارزیابی روزانه وضعیت بهداشتی مدارس سعی خواهیم کرد تا با همراهی دانشگاه علوم پزشکی کم و کسری واحدهای آموزشی را در حوزه بهداشتی رفع کرده و فضای تربیتی مناسبی را برای تحصیل دانش‌آموزان مهیا کنیم.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید