ساخت مدرسه در برخی مناطق به راحتی امکان‌پذیر نیست و به جای آن، کلاس کانکسی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد اما در شرایطی که مسیر روستای دانش‌آموزان جاده مناسبی ندارد، این کانکس‌ها چگونه به روستا می‌رسد؟

مدارسی در ایران با کمک هلی‌کوپتر ساخته می‌شوند! / فیلم
به گزارش سلام نو، ساخت مدرسه در برخی مناطق به راحتی امکان‌پذیر نیست و به جای آن، کلاس کانکسی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد اما در شرایطی که مسیر روستای دانش‌آموزان جاده مناسبی ندارد، این کانکس‌ها چگونه به روستا می‌رسد؟

جالب است بدانید که کلاس‌های کانکسی با هلیکوپتر به روستا می‌رود و مسیر پر فراز و نشیبی را می‌گذراند.

میثم حاجی‌پور مدیرکل حوزه ریاست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  در این خصوص اظهار کرد: توسعه و گسترش عدالت آموزشی در سراسر کشور از اهداف مندرج در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که مورد توجه وزارت آموزش و پرورش بوده و هست.

وی ادامه داد: در همین راستا، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای ایجاد فضاهای آموزشی در اقصی نقاط کشور از هیچ کوششی فروگذار نیست و تلاش می‌کند تا در تمام نقاط ایران اسلامی، دانش‌آموزان در مدارس استاندارد تحصیل کنند.

حاجی‌پور افزود: در برخی از مناطق کوهستان و عشایری کشور که فاقد جاده دسترسی هستند، و امکان ساخت مدارس با مصالح رایج وجود ندارد، تهیه و ارسال کانکس کلاسی مورد توجه است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان، برای برخی مناطق که جاده دسترسی به آنها وجود نداشت، با کمک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هلال احمر تعدادی کانکس کلاسی استاندارد برای تحصیل دانش‌آموزان در این مناطق ارسال شد.

حاجی‌پور با بیان اینکه در زلزله اخیر شهرستان اندیکا استان خوزستان که در مهر۱۴۰۰ رخ داد، برخی فضاهای آموزشی در مناطق کوهستانی و صعب العبور دچار آسیب‌هایی شد که نسبت به بازسازی آنها اقدام شد، گفت: در مناطقی هم که فاقد جاده دسترسی بود، کانکس‌های کلاسی استاندارد تهیه و آماده ارسال با هلیکوپتر است.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید