در این دیدار همکاری‌های دوجانبه بین عربستان و ایالات متحده آمریکا پیرامون پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات بین المللی جاری در این خصوص مورد بحث قرار گرفت.

گفت‌وگوی وزیر خارجه عربستان با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران

به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، خبرگزاری رسمی سعودی از دیدار فیصل بن فرحان وزیر خارجه این کشور با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خبر داد.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی روز شنبه در حاشیه نشست دوحه با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار و رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار همکاری‌های دوجانبه بین عربستان و ایالات متحده آمریکا پیرامون پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات بین المللی جاری در این خصوص مورد بحث قرار گرفت.

افزایش تلاش‌های مشترک برای مقابله با آنچه «نقض توافقنامه‌ها و معاهدات بین المللی از سوی ایران» نامیده شده، از دیگر محورهای مورد بحث در دیدار بن فرحان و مالی اعلام شده است.

این در حالی است که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این ضمن ابراز رضایت از پیشرفت در مذاکرات وین گفته بود که بازگشت به توافق هسته ای بسیار نزدیک است.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن سخنرانی در کنفرانسی در دوحه قطر با اشاره به تازه‌ترین تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران در وین گفت: مذاکرات وین به خوبی پیش می‌رود و ما به بازگشت به توافق هسته‌ای (برجام) بسیار نزدیک هستیم.

اظهارات بورل درباره نزدیک بودن توافق در مذاکرات وین در حالی مطرح می‌شود که «انریکه مو را» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده هیأت این اتحادیه در مذاکرات وین از سفر خود به تهران خبر داده است. بر اساس تفاهم صورت گرفته، «انریکه مورا» قرار است امشب ششم فروردین ماه ۱۴۰۱ وارد تهران شود و روز یکشنبه با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کند.

برخی منابع خبری نیز گزارش دادند که «مورا» بعد از سفر به تهران، به واشنگتن می‌رود تا برای نهایی‌کردن این گفتگوها تلاش کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید