: لاک‌پشت‌ها از طریق یک روزنه گرم لحظه‌ای در میان آب سرد در طول ال نینو، چرخه آب و هوایی که آب گرم را در غرب اقیانوس آرام استوایی جابجا می‌کند، موج‌سواری می‌کنند که در درون آب اقیانوس به سمت شرق در امتداد استوا قرار دارد.

شگفت آور ترین کشف سال گذشته / استفاده لاک پشت‌ها از کانال‌های زیر زمینی برای مهاجرت به نیمه دیگر جهان

سلام نو-سرویس علم و فناوری: خطوط زیگ زاگ مسیرهای مهاجرت ۲۳۱ لاک‌پشت را نشان می‌دهد که شش تای آنها وارد اکوسیستم بزرگ دریایی فعلی کالیفرنیا شده‌اند.

لاک‌پشت‌های دریایی شمال اقیانوس آرام (Caretta) در سواحل ژاپن از تخم بیرون می‌آیند و بخش‌های زیادی از زندگی بزرگسالی خود را به کشتیرانی در جریان‌های اقیانوس آرام می‌گذرانند. بنابراین، این که گهگاه آنها را در فاصله ۹۰۰۰ مایلی (۱۴۵۰۰ کیلومتری) در مکزیک مشاهده می‌شوند، مدت‌ها یک راز قابل توجه بوده است، به خصوص که حیوانات خونسرد برای رسیدن به آنجا باید از آب‌های سرد و خطرناک عبور کنند.

شگفت آور ترین کشف سال گذشته / استفاده لاک پشت‌ها از کانال‌های زیر زمینی برای مهاجرت به نیمه دیگر جهان

مطالعه‌ای که در ماه آوریل در مجله Frontiers in Marine Science منتشر شد، از برچسب‌های ردیابی GPS برای شکستن این راز استفاده کرد: لاک‌پشت‌ها از طریق یک روزنه گرم لحظه‌ای در میان آب سرد در طول ال نینو، چرخه آب و هوایی که آب گرم را در غرب اقیانوس آرام استوایی جابجا می‌کند، موج‌سواری می‌کنند که در درون آب اقیانوس به سمت شرق در امتداد استوا قرار دارد. لاک پشت‌ها راهروی گرم را حس می‌کنند و تا زمانی که به مکزیک می‌رسند، از آن بیرون نمی آیند. برای تایید این فرضیه باید مطالعات بیشتری انجام شود، اما محققان آن را به عنوان یک بینش جذاب می بینند که به محافظت از موجودات باشکوه و در عین حال بسیار آسیب پذیر کمک می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید