پوتین ۵ اسفند عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

انگلیس مدعی کشته شدن هزاران نیروی روس در جریان جنگ اوکراین شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در حالی که رسانه‌های انگلیس از پیشروی نیروهای روسیه در جنگ اوکراین گزارش می‌دهند، وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود مدعی شد که هزاران نظامی روس در جریان جنگ کشته شده‌اند.

در سلسله پیام‌های منتشر شده در حساب رسمی توئیتری وزارت دفاع انگلیس ادعا شده که روسیه احتمالا اکنون به دنبال بسیج نیروی انسانی ذخیره و سرباز وظیفه و همچنین شرکت های نظامی خصوصی و مزدوران خارجی است تا این خسارات قابل توجه را جبران کند.

وزارت دفاع انگلیس اما عنوان کرد که نحوه ادغام این گروه ها در نیروهای زمینی روسیه در اوکراین و تأثیری که بر اثربخشی رزمی خواهد داشت، مشخص نیست.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید