بشار اسد روز جمعه وارد ابوظبی شد و با شیخ محمد بن زاید، ولیعهد امارات و شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی ملاقات کرد.

سفر بشار اسد به امارات موجب غافلگیری آمریکایی‌ها شد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به گزارش یک رسانه آمریکایی، امارات، واشنگتن را از سفر رئیس جمهور سوریه به این کشور مطلع نکرده بود که غافلگیری دولت بایدن را به همراه داشته است.

رسانه‌های دولتی سوریه و امارات ورود اسد به ابوظبی را پس از دیدار مقامات دو کشور رسانه‌ای کردند. سفر رئیس جمهور سوریه به امارات، اولین سفر او به یک کشور عربی طی ۱۱ سال گذشته محسوب می‌شود. بی اطلاعی واشنگتن از این سفر، زوایای دیگری از روابط تیره و تار آمریکا و امارات را به تصویر می‌کشد.

بشار اسد روز جمعه وارد ابوظبی شد و با شیخ محمد بن زاید، ولیعهد امارات و شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی ملاقات کرد.

به گفته یک منبع صهیونیستی آگاه از این دیدار، ولیعهد امارات، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر را در جریان این سفر قرار داده بود.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه درباره دیدار مقامات اماراتی با رئیس جمهور سوریه مدعی شد: «ما عمیقاً از این تلاش آشکار برای مشروعیت بخشیدن به بشار اسد ناامید و نگران هستیم».

پرایس روز دوشنبه اعلام کرد که مقامات دولت بایدن این موضوع را با مقامات اماراتی در میان گذاشته‌ند و ناامیدی و اعتراض خود را نسبت به این دیدار اعلام کردند.

در مقابل، مقامات اماراتی با تاکید بر حق ابوظبی در تعامل با سایر کشورها عنوان کردند که سفر اسد به ابوظبی بخشی از یک استراتژی گسترده جدید برای گفتگو با تمامی کشورهای منطقه است و رویکرد جدید این کشور بر دیپلماسی، تنش زدایی و تعامل استوار است و منافع ملی را در اولویت قرار می‌دهد.

سوریه از سال ۲۰۱۱ صحنه درگیری‌های مرگبار میان نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی و افراطی که در حال نبرد با دولت مرکزی هستند بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کشورهای غربی برای براندازی دولت سوریه از این گروه‌ها حمایت‌های تسلیحاتی، اطلاعاتی و لجستیک کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید