سناریوی خوشبینانه بیت کوین بر این اصل استوار است که افزایش توروم در آمریکا، جنگ در اوکراین و بحران‌های مالی ریز و درشت دیگر باعث می‌شود تا آدم‌های بیشتری بیت کوین را به عنوان طلای دیجیتال برای حفظ سرمایه انتخاب کنند.

بیت کوین نابود می‌شود یا اوج می‌گیرد؟ / برای سال جدید چه ارز دیجیتالی بخریم؟

سلام نو سرویس اقتصادی: هرچند بازار رمز ارزها یا همان ارزهای دیجیتال شور و شوق چند ماه پیش را ندارد و به داغی روزهای رکورد شکنی‌های روزانه بیت کوین و اتریوم نیست، اما این بازار هنوز برای بسیاری جذاب است و خیلی‌ها قصد ندارند پول خود را از آن خارج کنند.

با این تفاسیر و با توجه به حرف و حدیث‌هایی که درباره تورم آمریکا، جنگ در اوکراین، ورشکستی شرکت‌های انبوه ساز مسکن چینی و یک بحران اقتصادی جدید در راه است چه سرنوشتی در انتظار بازار ارزهای دیجیتال و پادشاه آن یعنی بیت کوین است؟

نابودی بیت کوین یا اوج گیری آن؛ دو سناریو محتمل برای بازار ارزهای دیجیتال

سناریوی خوشبینانه بیت کوین بر این اصل استوار است که افزایش توروم در آمریکا، جنگ در اوکراین و بحران‌های مالی ریز و درشت دیگر باعث می‌شود تا آدم‌های بیشتری بیت کوین را به عنوان طلای دیجیتال برای حفظ سرمایه انتخاب کنند. این مسئله باعث افزایش قیمت بیت کوین و حتی شش رقمی شدن آن خواهد شد.

بخش مهمی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۲ به بالاترین حد خود خواهد رسید و این پیش‌بینی ۹۳ هزار و ۷۱۷ دلار است که بیش از ۲۰ هزار دلار بالاتر از بالاترین رکورد فعلی آن در نوامبر است.

این پیش‌بینی افزایش قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۵ با قیمت ۱۹۲ هزار و ۸۰۰ دلار و تا سال ۲۰۳۰ با قیمت ۴۰۶ هزار و ۴۰۰ دلار نشان داده است. در حالی که این پیش‌بینی‌ها ممکن است ابتدا عالی به نظر برسند اما بسیار کمتر از آن چیزی است که کارشناسان در جولای ۲۰۲۱ پیش‌بینی(قیمت بیت کوین به ۲۶۵ و ۷۰۶ هزار دلار) کرده بودند.

اما این تمام ماجرا نیست. بازار ارزهای دیجیتال به ما نشان داده که بی‌رحم‌ترین بازار مالی دنیا است و هیچ سناریویی به طور کامل از آن حذف نمی‌شود. سناریو بدبینانه این است که بحران اقتصادی و عدم ثبات بازار داریی‌هایی دیجیتال بیت کوین را به خاک سیاه بنشاند. در این پیش بینی بیت کوین به جای ۶ رقمی شدن به ۱۰ هزار دلار و حتی عددی کمتر از آن خواهد رسید.

البته این دو سناریو بسیار کلی بوده و عوامل موثر بر بازار ارزهای دیجیتال بسیار بیش از این هستند. از قوانین سخت‌گیرانه تا ورود متا یا همان فیسبوک سابق به این بازار تا رسانه‌ها و خلاقیت‌های فنی هر کدام می‌توان بازار ارزهای دیجیتال را از خود متاثر کند.

برای سال جدید چه ارز دیجیتالی بخریم؟

توجه: کل این گزارش- به خصوص آن چه در ادامه می‌آید- پیشنهاد مالی نیست و صرفا گزارش و تحلیلی برای درک بهتر شرایط است.

با توجه به این حرف‌های اگر امروز بخواهیم وارد بازار ارزهای دیجیتال شویم یا دارایی خود را در این بازار بیشتر کنیم باید دست به چه انتخاب‌هایی بزنیم و چه چیزهایی بخریم؟

بیت کوین

هنوز بیت کوین اولین، بهترین و مطمئن‌ترین انتخاب برای خرید است. بیت کوین یک شبه شما را پولدار نمی‌کند، اما امن‌ترین داریی برای سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال است.

سلطه بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال در طول سال ۲۰۲۱ وضعیت مناسبی نداشت و تا مرز ۳۷‌درصد هم کاهش پیدا کرد. با این حال، بیت کوین هنوز اولین است، برترین است و تراکنشی روی آن برگشت نخورده است. بیت کوین هنوز شماره ۱ است و هیچ سبد ارز دیجیتالی بدون آن نباید بسته شود.

اتریوم

اگر روزی قرار باشد بیت کوین سقوط کند به احتمال زیاد قاتل آن اتریوم است. سلطه اتریوم در بازار از ۱۱‌درصد در اوایل ۲۰۲۱ به بیش از ۲۰‌درصد رسید تا ملکه بازار ارزهای دیجیتال ثابت کند هنوز که هنوز است گزینه اول برای به زیر کشیدن بیت کوین است.

دوج کوین

دوج کوین قبلا یک شت کوین بود، شت کوینی که همه می‌گفتند نباید به خاطر حرف‌های ایلان ماسک روی آن سرمایه‌گذاری کرد، اما حالا اینطور نیست.

بیت کوین نابود می‌شود یا اوج می‌گیرد؟ / برای سال جدید چه ارز دیجیتالی بخریم؟

جامعه کاربری دوج کوین امروز از اتریوم بیشتر است. حامیان بزرگ و مشهوری دارد. رسانه‌های دوستش دارند. تیم توسعه دهنده جدیدی یافته است. برای کاربران بامزه خودمانی است. دوج کوین رشد خواهد کرد.

ان اف تی NFT

ان اف تی یا همان دارایی غیر قابل معاوضه یکی از هایپ‌های امسال دنیای دارایی‌های دیجیتال بود. به زبان ساده NFT همان کاربردی را دارد که داریی کلکسیونی یا کالای برند دارد. با رشد متاورس و استقبال شرکتی مثل متا از ورود NFT‌ها به بازار باید منتظر رشد این بخش از دنیای درایی‌های دیجیتال باشیم

چیلیز

در سالی که همه منتظر جام جهانی هستیم می‌خواهید از ارزی که به طور تخصصی رو فوتبال و توکن‌های هواداری متمرکز است غافل شوید؟ چیلیز بستری برای عرضه توکن‌های هواداری است. هواداران با داشتن توکن می‌توانند با تیم خود ارتباط بگیرند و حتی در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته باشند. مثلا سرود، رنگ لباس یا شعار تیم خود را انتخاب کنند و درباره آن رای دهند. بارسلونا، پاری‌سن‌ژرمن و یوونتوس توکن‌های خود را روی این پلتفرم عرضه کرده‌اند و با توجه به نزدیکی جام جهانی رشد آن عجیب نخواهد بود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید