۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 55342639

این مارها خزندگان منفرد هستند و عمدتا در شب شکار می‌کنند. در هوای خنک‌، آنها حتی در طول روز نیز فعال می‌شوند. در حالی که آنها آهسته و کند حرکت می‌کنند، در صورت تهدید می‌توانند بسیار تهاجمی باشند و آنها را به مارهای واقعا کشنده تبدیل کنند.

 مار افعی راسل و چند حقیقت

افعی‌های راسل ( دابویا راسلی ) که می‌تواند با خارج کردن خون بدن باعث مرگ شود. افعی راسل یکی از سمی‌ترین مارها اس

به گزارش سلام نو، افعی راسل که به نام افعی‌های زنجیره‌ای نیز شناخته می‌شود، یکی از سمی‌ترین مارهای  دنیا و کشور هند است. یک نیش می‌تواند باعث خونریزی بیش از حد شود. این نوع حمله در این مار باعث شده است که افعی راسل به یکی از خطرناک‌ترین مارهای هند تبدیل شود و مسئول بیشترین حوادث مارگزیدگی و مرگ در میان تمام مارهای سمی است. این مارها به رنگ زرد تیره، برنزه یا قهوه‌ای، با یک سری لکه‌های قهوه‌ای تیره (که هر کدام حلقه‌ای سیاه در اطراف خود دارند) که طول بدن را در بر می‌گیرد، می‌توانند حداکثر تا حدود ۱.۵ متر رشد کنند.

این مارها خزندگان منفرد هستند و عمدتا در شب شکار می‌کنند. در هوای خنک‌، آنها حتی در طول روز  نیز فعال می‌شوند. در حالی که آنها آهسته و کند حرکت می‌کنند، در صورت تهدید می‌توانند بسیار تهاجمی باشند و آنها را به مارهای واقعا کشنده تبدیل کنند. در درجه اول، این مارها از جوندگان تغذیه می‌کنند، اما خزندگان کوچک، خرچنگ‌های زمینی، عقرب‌ها و دیگر موجودات و حتی از انسان‌ها نیز تغذیه می‌کنند. مارهای جوان عموما مارمولک‌ها را شکار می‌کنند و با بالغ شدن، آنها در شکار جوندگان تخصص پیدا می‌کنند. آنها را می توان در هند، سریلانکا، بنگلادش، نپال، میانمار، تایلند، پاکستان، کامبوج، چین، تایوان و اندونزی یافت.

این مارها بسیار قوی هستند و می‌توانند به شدت در برابر بلند شدن واکنش نشان دهند، به همین دلیل است که بسیاری از مردم آنها را خطرناک‌ترین مار جهان می‌نامند. آنها یا گاز می‌گیرند و رها می‌کنند یا برای چندین ثانیه نگه می‌دارند. سم آنها در دوزهای ۴۰ تا ۷۰ میلی گرمی برای انسان بسیار کشنده است. گزش می‌تواند باعث خونریزی زیاد (به ویژه در لثه و ادرار)، کاهش سریع فشار خون و ضربان قلب، تاول، نکروز، استفراغ، تورم صورت، نارسایی کلیه و لخته شدن خون شود. گزش همچنین می‌تواند باعث آسیب شدید بافتی شود و حدود ۲۹ درصد از بازماندگان به غده هیپوفیزشان آسیب وارد می‌شود.

چند حقیقت جالب در مورد راسل وایپر:

· مارهای افعی راسل، زنده‌زایی می‌کنند و تخم‌گذار نیستند.

· آنها می‌توانند هنگام حمله بیشتر بدن خود را از روی زمین بلند کنند.

· نام آنها از پاتریک راسل، هرپتولوژیست اسکاتلندی که برای اولین بار بسیاری از مارهای هندی را توصیف کرد، گرفته شده است.

کد خبرنگار: ۲۱
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • مجید IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    0 0
    سلام من در مرز پاکستان سرباز بودم این مار را دیدم خیلی خطرناکه امکان داره که تو ایران هم باشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید