شما بسته به نوع دکوراسیون محیط کاری و نوع کسب و کار خود می توانید از انواع صندلی های اداری با جنس های مختلف استفاده نمایید تا بهره وری کاری را افزایش دهید. شما می توانید دیدگاه های خود را جهت بهبود و کیفیت این مطلب با ما در میان بگذارید.

فاکتور های مهم انتخاب جنس صندلی اداری برای محیط کار

یکی از فاکتور های اصلی خرید صندلی اداری جنس و متریال به کار رفته در آن می باشد که در این مطلب سعی کردیم تا به جزئیات کامل آن بپردازیم. همراه ما باشید.

تنوع در جنس صندلی اداری

جنس صندلی اداری به دو دسته اصلی تقسیم می شوند که شامل :

· صندلی اداری با روکش چرم

· صندلی اداری با روکش پارچه

البته در صندلی های مدرن اداری از مش و توری نیز استفاده شده است که مختصر به آن می پردازیم.

ویژگی صندلی های اداری چرم :

یکی از جنس های قدیمی و کاربردی در صندلی های اداری، چرم می باشد که از دیرباز تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است. اولین و ویژگی مهم صندلی های اداری چرم، دوام و کیفیت مثال زدنی آن می باشد که به دلیل نفوذ ناپذیری آب و رطوبت، گزینه مناسبی برای انتخاب در محیط کاری می باشد. دومین نکته، زیبایی آن است که می تواند در دو سبک  کلاسیک و کلاسیک تلفیقی از آن استفاده نمود.

فاکتور های مهم انتخاب جنس صندلی اداری برای محیط کار

انواع روکش صندلی اداری چرم:

چرم های روکش صندلی اداری در دو مدل چرم طبیعی و چرم مصنوعی می باشد، که چرم طبیعی شتر بهتر از چرم مصنوعی می باشد. نوع رنگ آنها بیشتر به صورت رنگ های تیره و قهوه ای می باشد. رنگ های شتری، مشکی، کرم و بژ پر طرفدار به حساب می آید. چرم های مصنوعی از کیفیت و قیمت کمتری نسبت به چرم طبیعی برخوردار هستند و همین امر باعث شده تا بیشتر کارخانه های تولید صندلی اداری از این نوع چرم در ساختار صندلی خود استفاده نمایند.

از ویژگی های چرم مصنوعی می توان به رنگ بندی آن اشاره داشت که علاوه بر توناژ رنگی قهوه ای، مشکی و قرمز در رنگ های گرم نیز قابل تولید است. تنوع در رنگ و نوع ساخت در صندلی های اداری چرمی باعث شده تاثیر مثبتی بر روی محیط کاری القا شود.

چرم های پرکاربرد در ساخت صندلی اداری:

چرم وستا، چرم ورنی، چرم ابر و بادی ، چرم الگانت و چرم پی یو جزو جنس پرکاربرد روکش های چرمی برای صندلی های اداری محسوب می شود که در زیر به دو نمونه آن اشاره خواهیم نمود.

جنس چرم پی یو :

یکی از چرم های صنعتی تولید شده پرکاربرد از جنس پلی اورتان می باشد که مصرف زیادی را در صنعت مبلمان اداری دارد. تنوع در رنگ و مدل از مزایا این چرم می باشد.

جنس چرم الگانت :

این نوع از چرم ها به صورت طبیعی ساخته می شوند که هزینه زیادی دارد، و در روکش صندلی های اداری لوکس و زینتی از آن استفاده می شود.

صندلی های اداری پارچه ای:

یکی دیگر از رویه ها برای صندلی اداری، پارچه است که دارای تنوع رنگی بی نظیر می باشد و می تواند تاثیر زیادی در  زیبایی محیط کاری داشته باشد.

یکی از دلایل محبوبیت پارچه نسبت به چرم قیمت آن است، ولی کیفیت پایین تر و همچنین نفوذ پذیری آن را باید در نظر داشته باشید. راحتی و عدم تعرق در این نوع از روکش های صندلی نیز یکی دیگر از مزایای انتخاب روکش پارچه ای  می باشد.

فاکتور های مهم انتخاب جنس صندلی اداری برای محیط کار

انواع پارچه صندلی اداری :

پارچه ها دارای تنوع بسیار زیادی هستند که می توانید بسته به نوع فعالیت و نوع کسب و کار خود آنها را برای محیط کار انتخاب نمایید تا از جلوه و زیبایی آن بهره مند شوید.

جنس صندلی اداری برای افراد وزن بالا باید به صورت پارچه ای باشد تا تعرق کمتر صورت بپذیرد. همچنین بهتر است از توری و مش در قسمت پشتی صندلی استفاده گردد. صندلی اداری مدیریتی گزینه مناسبی برای این افراد به حساب می آید.

روکش های پارچه ای پرکاربرد در ساخت صندلی اداری

پارچه های پر فروش در طراحی صندلی های اداری شامل: مازراتی، کنزو، پارچه ۳D ، شنل ، ایفل، پانوراما، پورشه و... می باشد که در زیر به دو نمونه از آنها می پردازیم.

پارچه مازراتی :

یکی از پارچه های پر فروش و کاربردی در صنعت مبلمان اداری مازراتی نام دارد که در طرح و رنگ بسیار متنوع هستند و حالت کشسانی مناسبی دارد. جنس این پارچه حالت صافی ندارد و از دانه های ریز تشکیل شده است.

فاکتور های مهم انتخاب جنس صندلی اداری برای محیط کار

پارچه شنل :

یکی دیگر از پارچه ها در ساخت صندلی اداری شانل یا پارچه شنل می باشد که دارای لطافت و نرمی بسیار بالایی است و دارای دوام مطلوبی است. شما می توانید از این پارچه به صورت ترکیبی با  چرم نیز استفاده نمایید.

روکش های مدرن در صندلی اداری:

صندلی های اداری که در سال های اخیر به صورت مدرن تولید شده اند، به جای استفاده از چرم و پارچه در قسمت پشتی صندلی، از مش و توری استفاده می کنند که دارای مزایایی است که می توان به گردش هوا و نداشتن تعرق در مدت زمان کار بالا اشاره کرد. این توری ها در رنگ های متنوع بوده و می تواند در دکوراسیون محیط کاری شما، زیبایی و جلوه خاصی را نمایان کند.

مقایسه صندلی اداری چرمی و پارچه ای:

· صندلی اداری پارچه ای دارای قیمت کمتری نسبت به چرم می باشد.

· صندلی اداری چرم دارای کیفیت و مقاومت بیشتری نسبت به صندلی پارچه ای است.

· تنوع رنگ در روکش های پارچه به مراتب از چرم بیشتر است

· روکش چرم برای سبک کلاسیک می باشد

· روکش پارچه برای سبک مدرن است

· صندلی چرمی در روز های زمستانی سرد و در روز های تابستانی گرم می شود و باعث تعرق می گردد.

· صندلی اداری پارچه ای پر فروش تر از صندلی چرمی می باشد

شما بسته به نوع دکوراسیون محیط کاری و نوع کسب و کار خود می توانید از انواع صندلی های اداری با جنس های مختلف استفاده نمایید تا بهره وری کاری را افزایش دهید. شما می توانید دیدگاه های خود را جهت بهبود و کیفیت این مطلب با ما در میان بگذارید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید