آمار اولیه از کشته شدن ۱۳ نفر حکایت دارد، در حالی که عده زیاد دیگری همچنان مفقودالاثر هستند.

کشته شدن ۱۳ نفر از نیروهای گشتی بورکینافاسو توسط افراد مسلح

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ۱۳ نفر از نیروهای گشت دولتی بورکینافاسو در منطقه "تابارکو" در شمال این کشور بر اثر گرفتار شدن در کمین گروههای مسلح کشته شدند.

به گزارش فرانس پرس به نقل از ایک منبع امنیتی بورکینافاسو، این حادثه شامگاه یکشنبه در این منطقه که بارها هدف حملات مسلحانه قرار گرفته بود، رخ داد.

این منبع گفت: آمار اولیه از کشته شدن ۱۳ نفر حکایت دارد، در حالی که عده زیاد دیگری همچنان مفقوالاثر هستند.

در پی خشونت گروه های تروریستی در بورکینافاسو طی حدود هفت سال گذشته بیش از دو هزار نفر کشته شده و ۱.۵ میلیون نفر نیز مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمارها حدود ۶۰.۵ درصد جمعیت حدود ۲۱ میلیونی بورکینافاسو را مسلمانان تشکیل می دهند و زبان رسمی آن نیز در گذر از استعمار به استقلال به فرانسه تغییر کرده و باقی مانده است.

این کشور با وجود فقر گسترده، عضو سازمان های مهمی همچون اتحادیه آفریقا (AU)، جامعه اقتصادی کشورهای آفریقای غربی (ECOWAS)، سازمان هماهنگ سازی حقوق تجارت در آفریقا (OHADA) و سازمان همکاری اسلامی است.

بورکینافاسو هر چند با شاخص توسعه انسانی ۰.۴۰۲ در سال ۲۰۱۵ یکی از ۱۰ کشور کمتر توسعه یافته جهان ارزیابی می شود، اما به دلیل جایگاه آن در تولید محصولات کشاورزی همچون پنبه که پس از مصر دومین کشور تولید کننده آفریقا رتبه بندی شده و منابع و معادن غنی همچون مس، آهن، روی و بیش از همه طلا دارد، می تواند برای هر کشوری مهم ارزیابی شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید