بدون شک همه مردم به دنبال زندگی در خانه ای شیک و لوکس هستند تا در محیط آن به خوبی نیازهای مختلف خود را برطرف کنند و از زیبایی و نظم آن بیشترین بهره را ببرند.

چگونه خانه ای لوکس داشته باشیم؟

بیشتر افراد گمان می کنند که برای داشتن یک خانه لوکس باید هزینه زیادی بپردازند و از آنجایی که این امر برای اکثر افراد امکان پذیر نیست پس قید داشتن یک خانه لوکس را می زنند. ما در این مقاله این باور غلط را خط می زنیم و راهکارهای مهمی در مورد اینکه چگونه خانه ای لوکس داشته باشیم ، ارائه می دهیم.

استفاده از راهکارهای هوشمندانه و متناسب با نیاز افراد، به داشتن خانه ای لوکس کمک می کند. هر کدام از این راهکارهای مهم اگر به گونه صحیحی انتخاب شوند، می توانند یک خانه معمولی را به خانه ای لوکس تبدیل کنند. در ادامه به بررسی تک تک این راهکارها می پردازیم، تا بدانیم که چگونه خانه ای لوکس داشته باشیم .

کمد و کمد دیواری

استفاده از کمد و کمد دیواری برای اتاق خواب و سایر قسمت های منزل یکی از راهکارهای مهم و مفید برای داشتن خانه ای لوکس است. کمدها با متریال مختلفی ساخته می شوند و هر کدام ابعاد مشخصی دارند. بعضی از کمدها دارای کشو و طبقه نیز هستند و برای جای دادن وسایل مختلف و دسته بندی آنها، به کاربران کمک می کنند.

 کمدهای دیواری در خانه هایی که کوچک هستند و فضای کمی دارند بسیار کاربردی می باشند زیرا علاوه بر اینکه فضای کمی را اشغال می کنند، وسایل بسیاری را در خود جای می دهند. همانطور که گفتیم یکی از مزایای استفاده از کمد و کمد دیواری،  جای دادن وسایل مختلف است و دیگری جنبه ظاهری آن است. زیبایی و جذابیت طرح درب کمد و هماهنگی رنگ آن با سبک دکوراسیون منزل، نقش مهمی در لوکس شدن خانه دارد.

پارتیشن

خانه های امروزی با حداقل دیوار ممکن ساخته می شوند و بسیاری از افراد وقتی با فضای یکپارچه و بدون دیوار اضافی روبرو می شوند، درگیر چالش هایی شده و تمرکز لازم برای چیدمان خانه را ندارند و علت اصلی سردرگمی آنها این است که اکنون با این فضا و وسایل چگونه خانه ای لوکس داشته باشیم. پارتیشن ها در واقع وظیفه تفکیک فضا را بر عهده دارند و محیط خانه های یکپارچه را به قسمت های مورد نیاز تقسیم بندی می کنند و با این کار خانه ظاهری منظم، زیبا و لوکس پیدا می کند.

پارتیشن ها با استفاده از متریال مختلفی مانند چوب، ام دی اف، شیشه و سایر مواد مناسب، ساخته می شوند. از آنجایی که در انتخاب پارتیشن ها طرح متناسب با دکوراسیون بسیار با اهمیت است، بیشتر افراد به سراغ پارتیشن های ام دی اف می روند زیرا طرح پذیری آنها مناسب است اما بهتر است افراد با بررسی ویژگی هر یک از متریال، گزینه مناسب خود را انتخاب نمایند. خرید پارتیشن یک گزینه عالی برای تبدیل کردن خانه شما به یک خانه لوکس می باشد.

چگونه خانه ای لوکس داشته باشیم؟

مبلمان

در قسمت های قبلی با ارائه راهکارهای مختلف گفتیم که چگونه خانه ای لوکس داشته باشیم و اکنون به سراغ گزینه بعدی یعنی مبلمان می رویم. مبلمان باید هماهنگ با سبک خانه انتخاب شود و رنگ و طرح آن با دکوراسیون داخلی منزل، همخوانی لازم را داشته باشد. چیدمان مبلمان نیز اهمیت زیادی دارد و افراد باید مبلمان را به گونه ای بچینند که آسان ترین دسترسی و عبور برای افراد فراهم شود.

برای انتخاب مبلمان علاوه بر موارد گفته شده باید به ابعاد آن نیز توجه شود. اگر افراد دارای خانه کوچکی هستند پس باید به سراغ مبلمانی با ابعاد مناسب بروند و از خریداری مبل های بزرگ و جاگیر، خودداری کنند. مبلمان تاثیر ویژه ای بر دکوراسیون خانه و لوکس شدن آن دارد و در صورتی که به درستی انتخاب نشود علاوه بر اینکه نیاز افراد را برطرف نمی کند باعث ایجاد مشکل شده و ممکن است زیبایی خانه را کم کند.

کابینت

خرید کابینت ام دی اف یکی از مهم ترین مواردی است که می تواند خانه شما را به یک خانه لوکس تبدیل کند. کابینت ها نقش کلیدی در جذابیت آشپزخانه و در نتیجه خانه دارند. در خانه های کوچک بهتر است از کابینت هایی با رنگ روشن استفاده شود تا روشنایی محیط افزایش پیدا کند. کابینت های آشپزخانه در انواع متریال و طرح ها ساخته می شوند و برای انتخاب آنها باید به سبک منزل و رنگ های به کار برده شده در دکوراسیون دقت نمود. کابینت ها تنها محدود به آشپزخانه نیستند بلکه کابینت های حمام و دستشویی نیز نقش مهمی در لوکس شدن خانه دارند.

در خانه های شیک و زیبا هر چیزی جای معینی دارد و با استفاده از کابینت های حمام و دستشویی در این محیط ها نیز تمامی وسایل مربوطه در جای مناسب قرار می گیرند و از سویی مدل، طرح و رنگ این کابینت ها تاثیر ویژه ای در زیبایی کلی خانه دارد. افراد باید با انتخاب های هوشمندانه بهترین، مناسب ترین و زیباترین متریال را برای کابینت های خانه در نظر داشته باشند و برای انتخاب طرح و نقش کابینت ها به سبک منزل خود توجه نمایند.

بازسازی منزل

در بسیاری از موارد برای اینکه خانه ای شیک ولوکس داشته باشیم بهتر است به سراغ بازسازی منزل برویم. بازسازی منزل نقش مهمی در لوکس شدن خانه دارد و با توجه به اولویت های افراد می تواند تنها به بازسازی یک قسمت اختصاص داشته و یا اینکه کل خانه مورد بازسازی قرار بگیرد. بازسازی خانه باید با در نظر داشتن اهداف و متناسب با بودجه انجام شود.

بازسازی اگر به صورت اصولی و مطابق با برنامه انجام نشود، ممکن است کمکی به لوکس شدن خانه نداشته باشد و به همین منظور برای انجام بازسازی باید از متخصصین و افراد ماهر مشاوره گرفت. بازسازی منزل، باعث می شود که خرابی و فرسودگی قسمت های مختلف ترمیم شده و از آسیب بیشتر جلوگیری گردد و در نتیجه این کار باعث افزایش عمر خانه می شود.

چگونه خانه ای لوکس داشته باشیم؟

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید