اولین نشست وزرای خارجه شش کشور همسایه افغانستان شامل ایران، چین، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان در سپتامبر سال گذشته به میزبانی پاکستان برگزار شد.

برگزاری نشست وزرای خارجه منطقه با موضوع افغانستان به میزبانی چین

به گزارش سلام نو، ایلنا به نقل از بیزینس استاندارد نوشت: سخنگوی طالبان در توئیتر اعلام کرد که امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در سومین نشست منطقه‌ای درباره افغانستان که اواخر ماه جاری در چین برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. این خبر  پس از آن منتشر شد که متقی سرپرست وزارت امور خارجه با سفیر چین در افغانستان دیدار و در مورد روابط دوجانبه و همچنین نشست منطقه‌ای آینده در مورد افغانستان در چین گفت‌وگو کرد.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان گفت: در این دیدار بر تقویت روابط دو کشور، مسائل سیاسی و اقتصادی و همچنین شرکت در نشست وزرای خارجه منطقه که اواخر ماه جاری میلادی در چین برگزار می‌شود، تاکید شد.

وزارت امور خارجه طالبان اعلام کرد : وزیر خارجه با ابراز خوش بینی نسبت به نتیجه مطلوب برای افغانستان، گفت که در این نشست (در چین) شرکت خواهد کرد.

اولین نشست وزرای خارجه شش کشور همسایه افغانستان شامل ایران، چین، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان در سپتامبر سال گذشته به میزبانی پاکستان برگزار شد.

دومین نشست وزرای خارجه کشورهای منطقه در اکتبر گذشته در ایران برگزار شد که در آن شرکت‌کنندگان بیانیه مشترکی صادر کردند و خواستار تشکیل دولت فراگیر در افغانستان شدند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید