بورس هفته جاری برخلاف هفته‌های گذشته روند صعودی به خود گرفت. به گفته کارشناسان احتمالا هفته آینده شاخص کل وارد کانال ۱.۴ میلیونی شود.

پیش بینی بورس برای فردا شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ / شاخص کل بورس به کانال ۱٫۴ میلیونی می‌رسد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، حجم کل معاملات بورس رشدی ۱۱۸.۱۹ درصدی را تجربه کرد و از ۲۰ هزار و ۵۹۶ سهم در هفته گذشته به ۴۴ هزار و ۹۳۹ میلیون سهم در هفته جاری رسید.

شاخص کل بورس در هفته جاری با افزایش ۶۷.۱۵۸ واحدی از سطح یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد در هفته گذشته به یک میلیون و ۳۴۸ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم‌وزن هم بیش از هشت واحد افزایش یافت و از ۳۳۴ هزار و ۱۶۳ واحد در هفته گذشته به ۳۴۲ هزار و ۶۹۱ واحد در هفته جاری رسید.

همچنین ارزش معاملات در بازار مشتقه نزولی بود و با ۳۸.۰۲ کاهش از ۴۷٫۳ میلیارد تومان در هفته گذشته به ۲۹٫۳ میلیارد تومان در هفته جاری رسید. همچنین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله ۹۸.۲۱ درصد افزایش یافت و از ۴٫۲ هزار میلیارد تومان به ۸٫۳ هزار میلیارد تومان رسید.

بورس مثبت می‌شود؟

فردین آقابزرگی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: هفته آینده بورس در دو روز معاملاتی خود با افزایش فشار عرضه‌ها نوسانی دنبال می‌شود. سه روز پایانی معاملات نیز شاخص مثبت می‌شود.

این کارشناس بازارهای مالی اظهار می‌کند: شاخص احتمالا هفته آینده به سطح یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد برسد.

وی ادامه می‌دهد: طی دو هفته اخیر چند متغییر باعث شد که بورس سبزپوش شود. اولین متغییر نزدیک شدن ارزش ذاتی و ارزش معاملاتی اغلب صنایع بود. دومین متغییر کاهش نرخ بهره بین بانکی، سومین مورد کاهش نرخ اوراق و چهارمین متغیر نیز افزایش قیمت کامودیتی‌ها ونفت است.

آقا بزرگی در نهایت می‌گوید: اگر اتفاق خاصی درباره مذاکرات برجام رخ ندهد، شاخص بورس صعودی باقی می‌ماند.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
    0 0
    آخه چرا اینطور به سرمون میارید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید