یک کارشناس بازار مسکن درخصوص تخریب ویلاهای حاشیه رودخانه بیان کرد: مقدار این ویلاها در حدی نبوده است که روی بازار تاثیری بگذارد.

تاثیر تخریب ویلاهای حریم رودخانه‌ها بر بازار مسکن / مسکن ارزان می شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، مهدی سلطان‌محمدی تحلیلگر اقتصاد مسکن درباره تخریب ویلاهای حاشیه رودخانه و تاثیر آن بر بازار گفت: تغداد این ویلاها در حدی نبود که روی قیمت‌ها تاثیری بگذارد، این اقدامات بیشتر جنبه زیست‌محیطی دارد.

او در مورد سرمایه‌گذاری در بازار ویلا و مقایسه آن با بازار مسکن توضیح داد: اگر مشخصا چند سال گذشته را ارزیابی کنیم رشد قیمت ویلا نسبت به رشد مسکن بیشتر بود. ولی اگر در درازمدت بررسی کنیم خیر تفاوتی چندانی ندارد و هر دو متاثر از تورم عمومی بوده‌اند.

مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران، نیز این حرکت را بیشتر اقدامی زیست‌محیطی دانست و تاثیر آن بر بازار را بسیار ناچیز قلمداد کرد.

دستور رئیس قوه قضائیه

بر اساس گزارش فارس، ۲۷ دی‌امسال رئیس قوه‌قضائیه به موضوع چالش‌برانگیز تصرف اراضی ملی، منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی زراعی و کشاورزی پرداخت.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در همین زمینه به تجربه دادگستری استان البرز در تشکیل «قرارگاه صیانت از بیت‌المال و مقابله با تغییر کاربری اراضی» نیز اشاره کرد.

او اظهار کرد: مدتی است در استان البرز با استفاده از سامانه تخصصی اطلاعات جغرافیایی، تخلفات و تغییرات حوزه کشاورزی و منابع آب به‌صورت لحظه‌ای رصد می‌شود. از همان ابتدای امر از وقوع تخلف در این حوزه جلوگیری به عمل می‌آید.

رئیس دستگاه قضا افزود: طبق آمار از سال ۹۴ تا پایان سال ۹۸ در مجموع ۳۲۰۰ هکتار از اراضی رفع تصرف شد. این در حالی است که تنها در سال ۹۹ بالغ ۳۸۷۳ هکتار، رفع تصرف صورت گرفت.

بنا بر اظهارات اژه‌ای طی۹ ماهه سال جاری، قریب به ۷۰۰۰ هکتار از تصرفات غیرقانونی در این استان جلوگیری به عمل آمد.

تخریب یک ویلای فوق لاکچری در حاشیه رودخانه کرج

روند تخریب این ویلاها همچنان ادامه دارد به نقل از ایسنا همین چند روز پیش رئیس کل دادگستری البرز به تخریب یک ویلا با تخلفات متعدد از جمله تراشیدن کوه، تصرف حریم و بستر رودخانه و ورود به اراضی ملی اشاره کرد و گفت: تخریب این ملک در پی اعلام گزارش مکتوب و تصویری به رییس قوه قضاییه و با دستور مستقیم وی در چهار روز انجام شد.

وی در این خصوص اضافه کرد: این ملک در حاشیه رودخانه کرج و جاده چالوس است که هم بستر و هم حریم رودخانه را به ترتیب ۱۱۴۲ مترمربع و ۵۰۸ مترمربع تصرف کرده بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید