سخنگوی کرملین گفت: استفاده اوکراین از فرودگاه‌های نظامی کشورهای دیگر می‌تواند سناریوی خطرناکی باشد.

هشدار کرملین به کشورهای کمک کننده به اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از آنا از تاس، دیمیتری پسکوف گفت: احتمال استفاده اوکراین از فرودگاه‌های نظامی سایر کشورها سناریویی نامطلوب و بسیار خطرناک است.

سخنگوی کرملین در پاسخ به سؤالی درباره احتمال ارسال جنگنده‌های میگ ۲۹ لهستان به اوکراین عنوان کرد: وزارت دفاع درباره احتمال استفاده (اوکراین) از برخی فرودگاه‌های دیگر برای عملیات نظامی توضیحاتی ارائه کرده است. این سناریوی بسیار نامطلوبی است و می‌تواند خطرناک باشد.

وزارت امور خارجه لهستان روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرده بود، مقام‌های ورشو آمادگی دارند تا تمامی جنگنده‌های میگ ۲۹ خود را بلافاصله و رایگان به آلمان و پایگاه هوایی رامشتاین بفرستند تا در خدمت آمریکا باشند.

همزمان ماتئوس موراویتسکی، نخست‌وزیر لهستان تأکید کرد، کشورش این گزینه را صحیح می‌داند، زیرا در درگیری اوکراین شرکت نخواهد کرد و البته آماده تصمیم‌گیری مستقل در زمینه ارسال سلاح به کی‌یف نیست.

پیش‌تر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته بود: استفاده از شبکه فرودگاهی کشورهای همسایه به نفع هوانوردی نظامی اوکراین و نیز استفاده از آن علیه نیروهای روسی را می‌توان مشارکت این کشورها در درگیری مسلحانه تلقی کرد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید