معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، گفت: لامینور و علفزار فیلم‌هایی هستند که مجوز می‌گیرند مشکلی برای اکران ندارند ولی برای اکران نوروزی انتخاب نشدند.

حذف «علفزار» از اکران نوروزی ۱۴۰۱

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، حبیب ایل بیگی در حاشیه مراسم تقدیر از مدیرعامل سابق موسسه «سینما شهر» و در پاسخ به این پرسش که چرا فیلم‌های لامینور و علفزار از اکران نوروزی حذف شدند؟ گفت: انتخاب فیلم‌های نوروزی با سازمان سینمایی است و سازمان برای اکران در این مقطع با جمیع شرایط باید فیلم‌ها را انتخاب کند که در جمع‌بندی نهایی دو فیلم لامینور و علفزار در این فهرست قرار نگرفتند.

وی درباره اینکه دلیل این انتخاب نشدن چه بوده؟ گفت: اینطور به جمع‌بندی رسیدیم.

ایل‌بیگی همچنین در واکنش به این موضوع که ممیزی یا سانسور موجب حذف اکران نوروزی لامینور بوده است، گفت: نه اصلاً چنین چیزی نیست. این‌ها (لامینور و علفزار) فیلم هایی هستند که مجوز می‌گیرند مشکلی برای اکران ندارند ولی برای اکران نوروزی انتخاب نشدند. درواقع ما بر اساس پارامترهایی به هفت فیلم رسیدیم که روز گذشته نهایی و به شورای صنفی نمایش اعلام شدند و اسامی آن‌ها نیز امروز احتمالاً از سوی شورا اعلام خواهد شد.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی پیشتر در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا و در پاسخ به این پرسش که اسامی فیلم‌های سینمایی اکران نوروز ۱۴۰۱ چه زمانی نهایی می‌شوند، گفته بود: راجع به هیچکدام از فیلم‌ها صحبت نمی‌کنم چون ما جمع بندی مان را طبق آیین نامه شورای صنفی نمایش در جلسه ای که مختص اکران های نوروزی است، اعلام می کنیم.

وی افزود: آیین نامه تصریح کرده است که باید شورایی متشکل از مدیرعامل خانه سینما، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، دبیر شورای صنفی نمایش، مدیرکل نظارت بر نمایش سازمان سینمایی و یک نفر کارشناس حوزه این موضوع به انتخاب رئیس سازمان سینمایی نسبت به انتخاب و تعیین فیلم‌های اکران نوروزی اقدام کنند.

البته امسال شورای صنفی نمایش اسامی فیلم هایی را با عنوان پیشنهادات خود عنوان کرده است که این فیلم ها به همراه باقی فیلم هایی که در فهرست ۲۱ فیلم متقاضی اکران هستند از سوی سازمان بررسی می شوند

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید