کتاب‌ کمک درسی باید ویژگی‌های خاصی از جمله تناسب کامل مطالب آن با دروس، پیشروی همراه با محتوای درسی، محتوای جذاب و قابل فهم، و... داشته باشد.

راهنمای خرید اینترنتی کتاب کمک درسی

کتاب‌های کمک درسی یکی از مواردی هستند که به دانش‌آموزان برای فهم بهتر مطالب دروس، کمک می‌رسانند. این کتاب‌ها متن دروس را به گونه‌ای قابل فهم‌تر و با انواع مثال‌ها برای مخاطب تشریح می‌کنند از این جهت دانش‌آموز به درک بالاتری از مطالب می‌رسد. فرقی نمی‌کند که فرد در کدام پایه تحصیلی، درس می‌خواند؛ چراکه کتاب‌های کمک درسی از پایه پیش‌دبستانی تا کنکور طراحی و به بازار عرضه شده است. البته باید دانست که این کتاب‌ها در سطوح مختلف از مبتدی تا پیشرفته چاپ شده‌اند و دانش‌آموز باید با بررسی نیاز خود برای خرید کتاب کمک درسی اقدام کند.

کتاب کمک درسی چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

گاهی اوقات ممکن است که دانش‌آموزان در فهم مطالب دروس به مشکل بر بخورند؛ در این مواقع برخی به دنبال استفاده از معلم خصوصی و برخی دیگر به دنبال کتاب‌های کمک آموزشی می‌روند. هر یک از این‌ها خصوصیات مثبت مربوط به خود را دارند؛ اما باید توجه داشت که در کتاب‌های کمک آموزشی مطالب به صورت دقیق‌تری مطرح شده و برای هر مسئله نکات بسیار زیادی بازگو شده است. از طرف دیگر، کتاب‌های کمک آموزشی در هر ساعت از شبانه روز در دسترس فرد هستند و می‌توان از آن‌ها کمک گرفت؛ در صورتی که این امکان در هنگام استفاده از معلم خصوصی وجود ندارد.

به بیان کلی کتاب‌های کمک آموزشی، به دانش‌آموزانی که در فهم دروس مشکل دارند، کمک می‌رسانند. از نام این کتاب‌ها به سادگی می‌توان از ماهیت آن‌ها با خبر شد. برای خرید این کتاب‌ها نیازی نیست که حتما خرید حضوری داشته باشید، بلکه با مراجعه به یک سایت معتبر خرید کتاب می‌توانید خرید اینترنتی کتاب کمک درسی خود را انجام دهید.

نکات مهم برای خرید اینترنتی کتاب کمک درسی

همان‌طور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم، کتاب‌های کمک درسی در سطوح مختلفی طبقه‌بندی شده‌اند و مخاطب باید با توجه به نیاز خود، برای خرید هر یک از آن‌ها اقدام کند.

اولین نکته‌ای که دانش‌آموز برای خرید یک کتاب باید آن را در نظر بگیرد، دلیل خرید آن است. به بیان ساده‌تر، برخی از افراد کتاب‌های کمک درسی را برای کمک به مباحث درسی خریداری می‌کنند و برخی دیگر برای کارهای دیگری از جمله تست زنی، از این کتاب‌ها بهره می‌برند. بنابراین، در نظر گرفتن نیاز، برای خرید اینترنتی کتاب کمک درسی، یک امر ضروری است.

واضح است که در خرید کتاب کمک درسی، در نظر داشتن سطح کتاب یک مسئله بسیار مهم و ضروری می‌باشد. در غیر این صورت این امکان وجود دارد که فرد نتیجه خوبی از محتوای کتاب نگیرد و مطالب آن به سردرگمی او در فهم دروس، دامن بزند.

کتاب ‌های کمک درسی برای پایه‌ های مختلف

کتاب‌های کمک درسی، برای هر پایه به صورت مجزا طراحی و به بازار عرضه شده‌اند. به عبارتی، دانش‌آموز در هر پایه‌ای که باشد (از پیش دبستانی تا کنکور) می‌تواند کتاب مخصوص به پایه خود را سفارش داده و از آن بهره‌مند شود.

کتاب مخصوص هر درس را تهیه کنید!

کتاب‌های گوناگونی در زمینه‌های مختلف در بازار موجود هستند. به عنوان مثال، ممکن است فردی در درس، ریاضی ضعیف باشد، به همین منظور می‌تواند کتاب مخصوص درس ریاضی در پایه مدنظر را تهیه کند.

راهنمای خرید اینترنتی کتاب کمک درسی

کتاب کمک درسی خوب چه ویژگی‌ هایی دارد؟

کتاب‌ کمک درسی باید ویژگی‌های خاصی از جمله تناسب کامل مطالب آن با دروس، پیشروی همراه با محتوای درسی، محتوای جذاب و قابل فهم، و... داشته باشد.

مطابقت مطالب، با محتوای درسی

 قبل از خرید اینترنتی کتاب کمک درسی باید به این موضوع توجه داشت که محتوای آن با کتاب درسی مطابقت داشته باشد؛ در غیر این صورت ممکن است که از متن درس فاصله بگیرید و دغدغه‌ای به شما افزوده شود.

به ترتیب دروس کتاب پیش برود

یعنی روند آموزش در مدرسه را در نظر بگیرد و جلوتر از آن پیش نرود. به این شکل دانسته‌های دانش‌آموز دچار دوگانگی نمی‌شود و به خوبی متوجه دروس خواهد شد.

نکات و مطالب مفید داشته باشد

کتاب‌ کمک آموزشی باید در ابتدای هر سر فصل نکات مهم و کاربردی داشته باشد تا دانش‌آموزان با یک نگاه، متوجه تمامی مطلب بشوند.

تصاویر مناسب داشته باشد

همه می‌دانیم که بودن عکس کنار محتوا، به فهم هرچه بیشتر مطلب کمک می‌کند و درک آسان‌تری را برای دانش‌آموز رقم می‌زند. از این جهت، خرید اینترنتی کتاب کمک آموزشی که دارای عکس باشد، زمینه یادگیری را در فرد افزایش می‌دهد.

محتوای آن سرگرم کننده باشد

بر خلاف باور عموم، اگر متنی سرگرم کننده باشد نه تنها تاثیر منفی بر روی دانش‌آموز نمی‌گذارد، بلکه باعث می‌شود تا تمامی تمرکز او بر روی مطالب منعطف شود و فهم او از درس بالاتر رود.

راهنمای خرید اینترنتی کتاب کمک درسی

چگونه برای خرید اینترنتی کتاب کمک درسی اقدام کنیم؟

امروزه اینترنت باعث شده تا همه امور به راحتی و در ‌کم‌ترین زمان ممکن اتفاق بی‌افتد. در ‌گذشته خرید کتاب برای اغلب افراد یک دغدغه بود اما امروزه با استفاده از اینترنت می‌توان در خانه، هر نوع کتابی از جمله کتاب‌های درسی، انواع رمان، کتاب‌های تاریخی و...  را  به راحتی خرید. به این منظور فقط کافی‌ است تا با مراجعه به یک سایت معتبر برای تهیه کتاب اقدام کرد.

کتاب‌ های کمک درسی را به صورت اینترنتی بخرید!

امروزه کتاب‌های کمک آموزشی در قالب یک معلم خصوصی به دانش آموزان کمک می‌کنند تا مطالب دروس را به راحتی درک کنند. از طرفی این کتاب‌ها در هر ساعت از شبانه روز در دسترس فرد هستند و فرایند یادگیری را سریع‌تر می‌کنند. می‌توان این کتاب‌هارا به صورت اینترنتی و حضوری خرید. در صورتی که تمایل دارید خرید اینترنتی کتاب کمک درسی را امتحان کنید، باید به برخی نکات از جمله تطابق محتوای آن با دروس اصلی، جلو رفتن آن به ترتیب کتاب، داشتن تصاویر مرتبط و... توجه داشته باشید تا کتابی مناسب و با کیفیت برای یادگیری فراهم آورید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید