عزت الله ضرغامی در تمجیدی کم نظیر از گنبد کاووس گفت: برج آجری گنبدقابوس با یک‌هزار سال قدمت تنها به استان گلستان و ایران اسلامی تعلق نداشته و متعلق به تمدن بشری جهان است.

تمجید عجیب آقای وزیر از گنبد کاووس

به گزارش سلام نو از فارس از گنبدکاووس، سید عزت الله ضرغامی در جلسه شورای اداری شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: گنبدکاووس یک شهرستان متفاوت بوده و برج آجری واقع در این شهرستان با یک‌هزار سال قدمت‌ تنها به استان گلستان و ایران اسلامی تعلق نداشته و متعلق به فرهنگ و تمدن بشری جهان است.
وی تصریح کرد: این بدج بسیار منحصر به فرد بوده و در طول سالیان دراز با توجه به اتفاقات و وقوع بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی هیچ آسیبی ندیده و این نشان دهنده ارزش بالای تمدن منطقه است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ثبت ۲ هزار اثر ناملموس خاطرنشان کرد: اثار ناملموس ارزشمندتر از آثار ملموس بوده زیرا ایین، فرهنگ، رفتار و هویت مردم منطقه را می رساند.

وی ادامه داد: وقتی از منطقه گنبدکاووس صحبت می کنیم در اصل از آیین مردم منطقه و ارزش‌های قومی آن سخن می‌گوییم که تک‌تک نها شاخص بوده و ارزشمند است.

ضرغامی گفت: پرورش اسب، مسابقات سوارکاری، بافت فرش و صنایع دستی از پیشینه با ارزش این منطقه بوده و تمدن این منطقه را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در زمان مسئولیت در صداوسیما گزارشی از اسب ترکمن کار شده است، بیان کرد: در آن زمان با توجه به اینکه گزارش اسب ترکمن یک گزارش بسیار خوب و با ارزش بود قبل از گزارش سیاسی همان شب کار کردم و این گزارش سبب پرونده‌سازی توسط مسوول سیاسی وقت برای بنده شد و این گزارش را توهینی برای خود دانست در صورتی که اسب ترکمن و مسابقات سوارکاری فرهنگ با ارزش منطقه را بیان می کند.

وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: در طول سال‌ها مدیریت خود آسیب‌شناسی‌های زیادی برای مدیران انجام دادم و به این نتیجه رسیدم که اگر مدیری ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حوزه خود را بشناسد و در این حوزه هم‌افزایی ایجاد کند بخش زیادی از مشکلات خود را حل خواهد کرد.

وی گفت: هر یک از مدیران وظایفی دارند و باید با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود و استفاده از داشته‌های موجود حرکت کرده و مشکلات را حل کند.

ضرغامی بیان کرد: دستگاه قضایی به روح قانون عمل کند و عمل به روح قانون سبب ترزیق شجاعت در مدیران خواهد شد.
انتهای پیام/۲۳۰۷

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید