مسعود بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: امسال اعتبارات ملی در حوزه راه این استان ۸۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

افزایش ۸۰ درصدی اعتبارات ملی راه و شهرسازی در زنجان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مسعود بیات منش روز جمعه افزود: منابع مالی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان امسال در حوزه اعتبارات ملی ۸۰ درصد افزایش یافته است.

 وی اظهارداشت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای هشت پروژه راه سازی این استان در سال گذشته یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود.

 مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: این اعتبارات به سه هزار میلیارد ریال افزایش یافته که تاکنون ۸۵ درصد آن تخضیص یافته که در زمان باقی مانده از سال جاری نیز ۱۵ درصد مابقی تخصیص خواهد یافت.

بیات منش به اجرای پروژه ۲۵ کیلومتری کمربندی شمالی شهر زنجان از مصوبات سفر رئیس جمهور به زنجان اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه از سه کیلومتر مانده به عوارضی زنجان – قزوین از اتوبان خارج، از بالای نیروگاه پست برق شهید غایتی رد شده از منتهی الیه شمالی شهر زنجان(گلشهر، بسیجیان، اندیشه، امیرکبیر و شهرک نگین) از بخش پایین دانشگاه سایت امام و دانشگاه علوم پزشکی و بخش شمالی شهرک کارمندان عبور می کند.
به گفته وی، این پروژه در ادامه از جنوب دانشگاه علوم پایه و داخل پادگان ادامه مسیر داده و در شهرک غرب، الهیه و از بالای کوی زیتون و مماس با بهشت زهرا به صورت ۹ تقاطع غیرهمسطح قابل دسترسی از جاده های تهم، جاده ترانزیت، جاده فرودگاه و آمادگاه خواهد بود.
مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: عبور این پروژه عظیم از جاده پایین کوه، دو اسب و بلوار شهریاری نیز به صورت تقاطع طراحی شده است.
بیات منش اظهارداشت: با احداث این کمربندی که تاکنون مشابه آن در استان نبوده و پروژه عظیم کنار گذر شهری برای ارائه خدمات به شهر تعریف شده است.
وی خاطرنشان کرد: احداث این پروژه موجب می شود تا ترافیک عبوری که از اتوبان زنجان – تبریز به داخل شهر جذب می شد ترافیک به کمربندی شمالی انتقال یابد  و از طرفی نیز موجب جذب گردشگر، رونق و توسعه آن در مناطق گردشگری شمالی بویژه گاوازنگ خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در حال مطالعه و تجهیز کارگاه هستیم و این پروژه برای اجرا نیازمند سه هزار میلیارد ریال اعتبار است که طبق دستور رئیس جمهور اعتبار این پروژه از محل ارزش افزوده منابع مالی استان تامین خواهد شد.

بیات منش ادامه دادک تامین این اعتبار با نرخ روز برای اجرای پروژه کمربندی شمالی شهر زنجان ۱۰ تا ۱۵ سال زمان نیاز دارد اما با برنامه ریزی های انجام شده برای اجرای این پروژه، چهار سال زمان بر اساس تامین منابع مالی استانی تعریف شده است.

به گفته وی، منابع مالی پروژه کمربندی شمالی شهر زنجان از محل ارزش افزوده زمین‌هایی که در کنار این کمربندی ساخته می‌شود، استفاده خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: موافقت‌ها از سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شده که در قالب پروژه‌های نهضت ملی مسکن اجرا خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید