اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در سفری یک‌روزه به منظور دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی عازم اراضی اشغالی شد.

سفر صدراعظم آلمان به سرزمین‌های اشغالی

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری دویچه وله نوشت: اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان در طی این سفر با نفتالی بنت،‌نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد و به همراه وی به بنای یادبود هولوکاست موسوم به "یاد واشم" در شهر قدس رفت. وی قرار است با رییس پارلمان نیز دیدار کند.

بر اساس گزارش ها همچنین انتظار می رفت که وی به شهر رام الله در کرانه باختری و همچنین به اردن سفر کند، اما این سفرش را به دلیل جنگ در اوکراین کوتاه کرد.

انتظار می رود که شولتس به سیاست خارجی آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان همچنان ادامه دهد. روابط آلمان و اسرائیل همیشه با هولوکاست تعریف شده اما از زمان برقراری روابط دیپلماتیک دو طرف در سال ۱۹۶۵، روابط بین آنها از لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و همچنین از نظر همکاری نظامی نزدیک‌تر شده است.

ایران در دستور کار این سفر صدر اعظم آلمان قرار دارد.

چند روز پیش یائیر لپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به دیدار آنالنا بربوک، همتای آلمانی خود رفت تا با او در خصوص جنگ در اوکراین بحث کند.نفتالی بنت روز یکشنبه گفت قرار است طی چند روز آینده حدود ۱۰۰ تن کمک رژیم صهیونیستی به اوکراین شامل تجهیزات پزشکی، چادر، پتو، کیتهای تصفیه آب و کیسه خواب به اوکراین فرستاده شوند. اسرائیل تا کنون نسبت به حمله روسیه به اوکراین ابراز نگرانی کرده اما از اتخاذ موضعی که باعث نزدیکی بیش از حدش به هر یک از طرفهای این درگیری شود اجتناب کرده است. نفتالی بنت نیز در بیانیه هایش از انتقاد از روسیه اجتناب کرده است.

با این حال یائیر لپید لحن تندتری نشان داده و حمله روسیه را "نقض شدید قوانین بین المللی" خوانده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید