ژاپن روز چهارشنبه از تعطیلی سفارت این کشور در کی‌یف همزمان با تشدید حملات روسیه علیه اوکراین به طور موقت خبر داد.

سفارت ژاپن در کی‌یف موقتا تعطیل می‌شود

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از رسانه کیودونیوز نوشت: وزارت امور خارجه ژاپن با صدور بیانیه ای خبر داد که ماموریت این سفارتخانه به یک دفتر ارتباط موقت در غرب اوکراین سپرده می شود.

وزارت مزبور تاکید کرد که این دفتر در نزدیکی مرز لهستان دایر است و به حمایت از شهروندان ژاپنی ساکن اوکراین از جمله افرادی که سعی در ترک این کشور را دارند، ادامه می دهد.

تصمیم به بستن سفارت ژاپن پس از آن اعلام شد که ارتش روسیه از حمله به مراکز اطلاعاتی و ارتباطی اوکراین در کی یف خبر داد و به شهروندان در نزدیکی این مراکز هشدار داد این مکان ها را ترک کنند.

نیروهای روسی روز سه شنبه یک مرکز اصلی پخش تلویزیونی در پایتخت اوکراین را هدف قرار دادند که در جریان آن دستکم پنج نفر کشته شدند.

از زمان آغاز حملات روسیه به اوکراین در هفته گذشته، ماموریت سفارت ژاپن در کی یف کاهش یافته است. این درحالی است که «کونینورزی ماتسودا» سفیر ژاپن در اوکراین و مقام های دیگر همچنان در کی یف حضور دارند.

تا ۲۷ فوریه (۸ اسفند)، حدود ۱۲۰ تبعه ژاپن در اوکراین حضور داشتند. دولت ژاپن از شهروندان خود خواسته است اوکراین را ترک کنند و یک فروند هواپیما برای انتقال آنها از لهستان به یک کشور ثالث اختصاص داده است.

ژاپن همچنین یک دفتر ارتباطی در لهستان برای کمک به شهروندان ژاپنی که خواستار ترک اوکراین از راه زمینی هستند، دایر کرده است.

ژاپن روز چهارشنبه از شهروندان خود خواست از سفر به اوکراین به هر دلیلی خودداری کنند.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (۵ اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد هفتمین روز خودشده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید