مهدی بهرامی بلاگر سفر و جهانگرده، اون به ۱۱ کشور دنیا و ۲۶ استان ایران سفر کرده و دوست داره با این کار از دنیای پیرامون و فرهنگ و سبک زندگی آدم‌ها در کشورهای مختلف جهان شناخت پیدا کنه. مهدی به زعم خودش تنها ۶ درصد از کشورهایی که در لیست اصلی هستند رو دیده و خودش رو در ابتدای این مسیر می‌دونه و امید داره از یک به یک این کشورها و مردمان و فرهنگ‌شون دیدن کنه و حسابی لذت ببره. برای اون سفر کردن به تعطیلات رفتن و استراحت کردن نیست، بلکه سفر کردن بخش بسیار مهمی از زندگیشه، یه سبک زندگی یه بخش جدا نشدنی از اون، در نتیجه برای اینکه بتونه بیشتر سفر کنه و از پس هزینه‌های سفرهاش بر بیاد و مدیریت‌شون کنه، کوله‌گردی و سفر ارزون رو انتخاب کرده. برای مهدی زندگی و زنده بودن یعنی سفر کردن.

مهدی بهرامی در جنوب ایران چه دید؟

مهدی به قول خودش یه عادت بد داره و اون اینه که اول صبح بداخلاقه. یکی از شعارهای بامزه‌اش اینه؛ "هر لحظه آماده باشین، فرصت‌ها منتظر نمی‌مونن". اون سفری به جنوب ایران داشته و اینطور که مشخصه در این سفر حسابی کیف‌اش کوک شده و زیبایی‌های این بخش از سرزمین‌مون رو به حدی می‌دونه که متعجبه از نبود گردشگر داخلی و خارجی و می‌گه: "سفری خاطره‌انگیز به بوشهر داشتیم، استانی که وقتی میرین و می‌بینین چقدر زیبایی داره تعجب می‌کنین که چرا مقصد سیل عظیم گردشگرهای ایرانی و خارجی نیست؟ و متاسفانه انقدر محرومه که وقتی شروع می‌کنه به شناخته شدن، سازه‌های فیلمی که در بنود ساخته بودن رو به خاطر گردشگرها خراب میکنن، رفتن به جزیره مارو رو ممنوع میکنن"

مهدی بهرامی در جنوب ایران چه دید؟

مهدی با رفتن به عسلویه‌ی زیبا در کرانه‌ی خلیج‌فارس تصویر ذهنی‌اش به کلی تغییر می‌کنه و با دیدن زلالی و درخشانی آب شکه می‌شه و راجع‌به همه‎‌ی اینها می‌گه: "همیشه عسلویه برای من بوی نفت می‌داد و با شنیدن اسمش یاد گرمای سوزان و نفت و سیاهی میوفتادم و حقیقتا وقتی بنودش رو دیدم از شفافیت آب و زیباییش شکه شدم، این روزها که مردم بیشتر و بیشتر دارن به بوشهر میرن کمبود زیرساخت‌های گردشگری و نگرش نادرست جامعه و مسئولین به این حوزه در کشور بیشتر و بیشتر آزارم میده."

مهدی امید داره به زیرساخت‌های گردشگری در ایران و نگهداری از مکان‌های دیدنی اهمیت داده بشه تا از صنعت گردشگری درآمدزایی بشه و در ادامه می‌گه: "امیدوارم روزی ایران هم مثل کشورهای توریستی به زیرساخت‌ها، محافظ از اماکن، نگهداری و فرهنگسازی درست در بین جامعه اهمیت بده تا شاید روزی در زمان دوستی ما با جهان مردمانی برای دیدن این زیبایی‌ها (اگر اثری ازشون باقی مونده باشه) به ایران بیان و باعث درآمدزایی و رشد اقتصادی کشور و تغییر نگرش جهان نسبت به اقلیم ایران بشه."

مهدی بهرامی در جنوب ایران چه دید؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید