فضای سبز پارک دلفین شامل بیش از یکصد گونه گیاهی می‌باشد. گونه‌های مختلفی از پستانداران دریایی و انواع پرندگان در این منطقه وجود دارند.

سفری به دلفیناریوم یکی از زیباترین پارک‌های خاورمیانه

به گزارش سلام نو، پارک دلفین یا دلفیناریوم یکی از زیباترین پارک های تفریحی منطقه خاورمیانه در مساحتی بیش از یک میلیون مترمربع با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده است . تماشای این مجموعه زیبا با بیش از هزاران نخل و گونه های گیاهی متنوع دیگر و نمایش دیدنی دلفین ها، شیرهای دریایی و گرازهای دریایی برای هر گردشگری جذاب است . این پارک با اجرای طرح هایی مانند جنگل باران های مصنوعی، کوه آتشفشان، دنیای ارکیده، باغ پروانه ها و رستوران‌های منحصر به فرد توسعه بیشتری می یابد.

معرفی دلفیناریوم‌های ایران در کیش و تهران | مقتدر سیر

مجموعه تفریحی پارک دلفین با مساحتی حدود ۱۰۰ هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش قراردارد. مجموعه شامل فضای سبز با انواع گونه‌های مختلف گیاهی، باغ پرندگان و اولین و تنها دلفیناریوم در ایران است.
(دلفیناریوم) اولین پارک دلفین ایران است. این پارک با سرمایه گذاری آقای حسین ثابت سرمایه دار بزرگ جزیره کیش و مالک هتلهای داریوش و هلیا و لاله و تماشا و… ساخته شده است.
هتلهای سیمرغ و شباویز و کوثر از جمله هتلهایی هستند که در نزدیکی این مجموعه دیدنی قرار دارند. بازار بین المللی مرجان نیز تنها بازار نزدیک به این مجموعه ارزشمند است.

در دلفیناریوم این مجموعه گونه‌های مختلفی از پستانداران دریایی از جمله دلفین، شیر دریایی شمالی، شیر دریایی جنوبی، گربه دریایی شمالی، گراز دریایی و پنگوئن نگهداری می‌شوند و بازدیدکنندگان می‌توانند از هنرنمایی آنان که توسط مربیان ایرانی تربیت می‌شوند دیدن کنند. در مجموع ۲۱ پستاندار دریایی در استخرهایی با حجم ۱۸۰۰۰ متر مکعب پر شده از آب دریا نگهداری می‌شوند.  شرایط در این مجموعه به قدری برای پستانداران دریایی فراهم است که ۳ شیر دریایی شمالی و جنوبی زاد و ولد کرده اند.
گفته میشود تعدادی از این دلفین‌ها با یک پرواز چارتر اختصاصی از آکواریوم های بزرگ از کشور ژاپن به ایران آورده شده اند.

سفری به دلفیناریوم یکی از زیباترین پارک‌های خاورمیانه

فضای سبز پارک دلفین شامل بیش از یکصد گونه گیاهی از جمله هزاران درخت نخل، بنجامین‌های بسیار بزرگ، درختان لور (انجیر معابد)، اوکالیپتوس، آکاسیا، مورد، کهور، گل ختمی، شیشه شور، تکوما، سیاه نوفیلد، کند کارپوس، جونیا پروس و بیش از ۲۵ گونه کاکتوس و سایر گیاهان است که با توجه به وضعیت اقلیمی جزیره کیش و مرجانی بودن خاک آن در نوع خود بی‌نظیر است.

بازدیدکنندگان در مجموعه توسط اتوبوس قطاری به پارک پرندگان و سپس به دلفیناریوم هدایت می‌شوند. هم‌اکنون حدود ۱۰هزار پرنده از ۵۹ گونه مختلف در باغ پرندگان پارک دلفین‌ها نگهداری می‌شود و امسال با وارد کردن بخش دیگری از انواع پرندگان در فصول خنک، تعداد آنها به ۱۰۰هزار پرنده افزایش می‌یابد .
انواع پلیکان ، شتر مرغ ، طوطی ماکائو ، طاووس ، انواع لک لک ، توکان ، توراکو ، قو ، پنگوئن و انواع جانوران نادری مثل کروکودیل در پارک دلفین های کیش وجود دارند که در چند قدمی تماشاگران بدون بودن در هر گونه بند و حصاری آزادانه زندگی میکنند .

پارک دلفین های کیش | دلفیناریوم کیش | فاینداتور

یکی از نکاتی که شاید باعث شود کمتر گردشگران به این مکان بروند هزینه تقریبا بالای بلیط این مجموعه است . قیمت بلیط پارک دلفینها برای هر نفر ۶۵۰۰۰ (شصت و پنج هزار تومان) میباشد.
البته لازم به ذکر است گردشگرانی که از تور هتلهای مجموعه ثابت ( داریوش و هلیا و لاله و تماشا و… ) استفاده میکنند میتوانند از ۵۰% تخفیف ورودیه دلفیناریوم نیز استفاده کنند.

در هفته گردشگری پارک دلفین بلیط برنامه های خود را به صورت خاص صرفاً در سالن ورودی فرودگاه کیش با تخفیف ۵۰ درصدی عرضه می کند.

برنامه های کلاسیک شو، بازدید از باغ پرندگان، دلفین شو و پرشین شوی پارک دلفین هر روز بعداز ظهر از ساعت ۱۵ الی ۲۲ در مجموعه بزرگ گردشگری و تفریحی پارک دلفین اجرا شده و مورد استقبال مسافران داخلی و خارجی جزیره زیبای کیش قرار دارد.

منبع: تریپ یار 

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید