عملکرد کشور در کنترل موج ششم بسیار عالی بود و به احتمال زیاد از قله پیک عبور کرده‌ایم و امید داریم کاهش مبتلایان استمرار داشته باشد.

ایران تنها کشور تولید کننده واکسن اومیکرون در جهان است

به گزاش سلام نو به نقل از تسنیم، رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ایران تنها کشور تولیدکننده واکسن سویه اومیکرون در جهان است و دو شرکت داخلی در این زمینه مجوز را از سازمان غذا و دارو دریافت کرده‌اند.

بهرام دارایی امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: عملکرد کشور در کنترل موج ششم بسیار عالی بود و به احتمال زیاد از قله پیک عبور کرده‌ایم و امید داریم کاهش مبتلایان استمرار داشته باشد.

وی عنوان کرد: براساس آمار وضعیت ایران از سایر کشورها بسیار بهتر بود و این ناشی از اقدامات پیشگیرانه و اهتمام در واکسیناسیون است.

دارایی با بیان اینکه حدود ۲۱۰ میلیون واکسن داخلی و خارجی تهیه شده است، گفت: ۸۵ درصد جمعیت کشور واکسینه شده‌اند و دز سوم نیز با سرعت ادامه پیدا می‌کند و برنامه‌ریزی برای دز چهارم در آینده انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های داخلی توان تولید ۵۰ میلیون دز واکسن در ماه را دارند افزود: دو شرکت مجوز تولید واکسن اومیکرون را از ما دریافت کرده‌اند و توان بالایی در این زمینه دارند و ایران نخستین کشور تولیدکننده واکسن اومیکرون است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ۲۱ شرکت با پلتفرم‌های مختلف وارد حوزه تولید واکسن شده‌اند عنوان کرد: واکسن برکت نیز وارد لیست سازمان جهانی بهداشت شده است و در حال گذراندن مراحل تأییدیه نهایی است و واکسن‌های دیگر نیز در نوبت ارزیابی قرار دارند.

وی با اشاره به اهتمام جدی برای تجهیز تخت‌های PICU و NICU عنوان کرد: تا پایان سال تخت‌های PICU به ۵۰۰ تخت می‌رسد و تهدیدی به فرصت تبدیل شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید