زلنسکی گفت: من، شورای امنیت ملی و دفاع و کابینه وزیران اوکراین همیشه با شما در تماس خواهیم بود. به زودی دوباره با هم تماس خواهم گرفت.

درخواست رئیس جمهور اوکراین از شهروندان: وحشت نکنید و در خانه بمانید

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، "ولودیمیر زلنسکی"، رئیس جمهور اوکراین از شهروندان این کشور خواست وحشت نکنند و در مکانی امن بمانند.

رئیس جمهوری اوکراین بامداد امروز (پنجشنبه) در فراخوانی که در کانال رسمی خود در تلگرام منتشر شد، خطاب به اوکراینی ها اعلام کرد که تمام بخش امنیتی و دفاعی کشور در حال کار هستند و از شهروندان اوکراینی خواست وحشت نکنند.

زلنسکی گفت: من، شورای امنیت ملی و دفاع و کابینه وزیران اوکراین همیشه با شما در تماس خواهیم بود. به زودی دوباره با هم تماس خواهم گرفت.

در ۲۴ فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جمع شهروندان روسیه و اوکراین سخنرانی کرد. وی اظهار داشت که تصمیم گرفته است در پاسخ به درخواست کمک از سران جمهوری های دونباس یک عملیات ویژه نظامی برای محافظت از دونباس انجام دهد.
رهبر روسیه گفت: اقدامات فدراسیون روسیه دفاع از خود در برابر تهدیدات ایجاد شده برای این کشور است و روسیه نمی تواند به سادگی آنچه را که اتفاق می افتد، تماشا کند.

پوتین بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.  

پوتین هشدار داد: مسئولیت هرگونه خون‌ریزی احتمالی بر عهده دولت اوکراین خواهد بود.

وی گفت که مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

پوتین بلافاصله پس از اعلام عملیات نظامی در منطقه دونباس، در اظهارات تلویزیونی خواستار «توقف نظامی‌سازی» اوکراین شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید