۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 55337280

وضعیت اضطراری در اوکراین یک ماه خواهد بود که امکان تمدید آن برای سی روز دیگر نیز وجود دارد و شامل مناطق دونتسک و لوهانسک نمی‌شود.

اوکراین وضعیت اضطراری اعلام کرد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، در پی تصمیم روسیه برای به‌رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» و اعزام نیروی نظامی به این مناطق، قانونگذاران اوکراینی نیز به فکر راه‌هایی برای مقابله با حمله احتمالی به این کشور افتادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پارلمان اوکراین امروز (چهارشنبه) پیش‌نویس قانونی را تصویب کرد که به شهروندان اجازه حمل سلاح گرم و دفاع از خود را می‌دهد.

طراحان این پیش نویس در یادداشتی به رئیس پارلمان گفتند: «تصویب این قانون کاملاً به نفع دولت و جامعه است» و این قانون به دلیل «تهدیدها و خطرات موجود برای شهروندان اوکراین» ضروری است.

از سوی دیگر، «اُلِکسی دانیلوف» دبیرکل شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین نیز اعلام کرد که این شورا تصمیم گرفته در سراسر اوکراین وضعیت اضطراری ملی اعلام کند.

بر این اساس، وضعیت اضطراری در اوکراین یک ماه خواهد بود که امکان تمدید آن برای سی روز دیگر نیز وجود دارد و شامل مناطق دونتسک و لوهانسک نمی‌شود.

طرح برقراری وضعیت اضطراری در سراسر اوکراین اکنون منتظر تایید توسط پارلمان طی ۴۸ ساعت آینده است.

به نوشته رویترز، دانیلوف همچنین گفت که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین درباره تولید تسلیحات اتمی صحبت نکرده است، چیزی که «ولادیمیر پوتین» همتای روس او گفته یک تهدید استراتژیک برای مسکو است.

شامگاه دوشنبه بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه طی بیانیه جدایی مناطق دونتسک و لوهانسک از اوکراین را به رسمیت شناخت. پوتین سپس به ارتش روسیه دستور داد برای برقراری صلح، وارد مناطق دونتسک و لوهانسک، در شرق اوکراین شود.

امروز همچنین وزارت خارجه اوکراین با صدور یک بیانیه درباره سفر اتباع این کشور به روسیه هشدار داد و از شهروندان این کشور که در خاک روسیه هستند درخواست کرد فورا آن را ترک کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید