بلینکن در یک نشست مطبوعاتی گفت: اکنون که می‌بینیم تهاجم آغاز شده است… در حال حاضر ادامه آن جلسه آتی منطقی نیست.

دیدار وزیر خارجه آمریکا با لاوروف لغو شد

به گزارش سلام نو، تابناک به نقل از اسپوتنیک نوشت: «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا، دیدار روز پنجشنبه خود با «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در ژنو سوئیس را لغو کرد.

در حالی که انتظار می‌رفت تا دو طرف در این دیدار تلاش کنند تا راه دیپلماتیک را در مورد اوکراین در پیش گیرند، اما بلینکن در یک نشست مطبوعاتی گفت: «اکنون که می‌بینیم تهاجم آغاز شده است… در حال حاضر ادامه آن جلسه آتی منطقی نیست.»

بلینکن همچنین در حساب توئیتری خود، در اظهاراتی مشابه نوشت: «اکنون که می‌بینیم تهاجم آغاز شده است و روسیه به وضوح پیگیری دیپلماسی خود را رد کرده است، ادامه جلسه آتی دیگر منطقی و عقلانی نیست. تا جایی که بتوانیم برای جلوگیری از وقوع بدترین سناریو هر کاری را بتوانیم، انجام می‌دهیم و همیشه آن را دنبال خواهیم کرد، اما مسکو باید نشان دهد که در این هدف جدی است.»

لغو دیدار با وزیرخارجه روسیه از سوی وزیرخارجه آمریکا در حالی صورت گرفته که روز دوشنبه دو منطقه شرق اوکراین توسط مسکو به‌عنوان منطقه مستقل شناخته شدند و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه دستور اعزام نیرو به این دو منطقه با نام جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک را صادر کرد.

در مقابل، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا نیز اواخر روز سه‌شنبه در اظهاراتی گفت که آماده اعمال تحریم‌هایی علیه روسیه هستیم.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز به اعمال مجموعه تحریم‌هایی علیه روسیه، از جمله محدود کردن دسترسی به سرمایه و بازار مالی و ممنوعیت دسترسی روسیه به برخی خدمات اتحادیه اروپا رأی مثبت داده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید