سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شده که اگرچه واشنگتن از اصول خود کوتاه نمی آید اما با توجه به دغدغه های امنیتی روسیه پیشنهادهایی را مطرح کرده و منتظر پاسخ مسکو است.

آمریکا پیشنهادهای امنیتی جدی به روسیه داده است!

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، جان کربی سخنگوی پنتاگون در گفتگو با فاکس نیوز مدعی شد که آمریکا پیشنهادهای جدی را در باب مسائل امنیتی به روسیه ارائه داده و انتظار دارد که مسکو به نوبه خود به آنها پاسخ دهد.

کربی در توضیح این ادعا افزود: پیشنهادهای جدی درباره شیوه تغییر آنچه که در اروپا انجام می‌دهیم ارائه داده ایم تا به این ترتیب، برخی دغدغه‌های ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مورد توجه قرار گیرد. قطعاً برخی مسائل اصلاً روی میز مذاکره جایی ندارند (درباره آنها مصالحه نمی‌کنیم) اما پیشنهادهای جدی هم ارائه کرده ایم که انتظار داریم روسیه به نوبه خود به آنها پاسخ دهد.

کربی در ادامه مدعی شد که از نظر واشنگتن مسئله عضویت اوکراین در ناتو به دولت کی یف و پیمان آتلانتیک شمالی بستگی دارد و پوتین نمی‌تواند رأی منفی خود را به آنها تحمیل کند.

این درحالی است که امروز یکشنبه سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه گفت آمریکا (به دور از هرگونه جدیت) صرفاً خواسته به دغدغه‌های امنیتی مسکو پاسخی داده باشد حال آنکه ناتو هم از گفتگو درباره اصل تفکیک ناپذیری امنیت طفره می‌رود.

مسکو هرگونه تلاش برای حمله به اوکراین را رد می‌کند اما هشدار داده که عضویت این کشور در ناتو را که به استقرار نظامیان و تجهیزات جنگی اعضای این پیمان در امتداد مرزهای روسیه منجر می‌شود را برنمی تابد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید