خیابان‌های پایتخت کانادا پس از سه هفته تظاهرات و محاصره معترضان، با دخالت پلیس و دستگیری تظاهرات‌کنندگان رنگ و بوی دیگر به خود گرفته است.

پلیس کانادا دهها معترض به تمهیدات کرونایی را دستگیر کرد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: پلیس کانادا با استفاده از اسپری فلفل و نارنجک های صوتی، دهها معترض به تمهیدات کرونایی را که در خیابان مقابل پارلمان این کشور تجمع کرده بودند، بازداشت کرد.

پلیس سعی داشت با این اقدام، خیابان های شهر پایتخت را از معترضانی که آن را با اعتراض های بیش از سه هفته ای در مخالفت با تمهیدات کرونایی فلج کرده اند، پاکسازی کند.

پلیس از زمان آغاز سرکوب اعتراض ها در صبح روز جمعه زمانی که جاستین ترودو نخست وزیر کانادا ملزم به استفاده از اختیارات اضطراری شد، ۱۷۰ نفر را بازداشت و ۵۳ خودرو را یدک کش کرد.

روز شنبه، پلیس با اسپری فلفل و نارنجک های صوتی معترضان باقی مانده را متفرق و بخش زیادی از محوطه مقابل پارلمان و جنب دفتر نخست وزیر را از معترضان پاکسازی کرد.

با این حال، شماری از معترضان سرسختانه مقاومت کردند. پلیس اعلام کرد که برخی از افراد بازداشت شده، زره بدن به تن داشتند و مجهز به نارنجک های دودزا و دیگر وسایل آتش بازی بودند.

معترضان در ابتدا خواستار پایان دادن به حکم اجباری واکسیناسیون برای کامیون داران بودند، اما تجمعات به اعتراضی در مخالفت با ترودو و دولت وی تبدیل شد.

ترودو هفته گذشته از قدرت اضطراری استفاده کرد تا به دولت اختیار گسترده تر برای سرکوب اعتراض ها دهد که از جمله آن مسدود کردن حساب های افراد مظنون به حمایت از اعتراض ها بدون دریافت حکم قضایی بود. این نخستین بار است که قانون وضع اضطراری مصوب سال ۱۹۸۸ در کانادا به اجرا گذاشته می شود.

خیابان های پایتخت کانادا پس از سه هفته تظاهرات و محاصره معترضان که باعث بسته شدن گذرگاه های مرزی به ایالات متحده و آسیب اقتصادی به هر دو کشور شده، با دخالت پلیس و دستگیری تظاهرات کنندگان رنگ و بوی دیگر به خود گرفته است.

جنبش اخیر به نام کاروان آزادی با حضور شماری از رانندگان کامیون کانادا و در اعتراض به اجبار واکسیناسیون برای عبور از مرز این کشور به آمریکا، از ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) در اوتاوا آغاز شد و به دیگر شهرهای این کشور سرایت کرد. جاستین ترودو در پی انتخاب مجدد از اکتبر گذشته (مهر ۱۴۰۰) دستور واکسیناسیون اجباری را برای همه کارکنان دولت صادر کرد. آمریکا و کانادا دسامبر گذشته (آذر ۱۴۰۰) واکسیناسیون را برای رانندگان کامیون در مرزهای خود اجباری اعلام کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید