آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه آمریکا با همتای عربستانی خود دیدار کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نوشت: فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیداری با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود داشت.

در این دیدار درباره تقویت امنیت و ثبات در منطقه خاورمیانه از جمله توقف حملات نیروهای وابسته به انصارالله گفتگو شد.

طبق گزارش واس، بن فرحان و بلینکن روابط استراتژیک و تاریخی عربستان و آمریکا و راه‌های تقویت و حمایت از آنها در زمینه‌های مختلف همکاری و هماهنگی مشترک را بررسی کردند.

همچنین این خبرگزاری اعلام کرد، دو طرف درباره مسایل مختلف و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و در راس آنها تقویت امنیت و ثبات در خاورمیانه و اقداماتی که کشورهایشان برای تقویت پایه‌های صلح انجام دادند، گفتگو کردند.

وزرای خارجه عربستان و آمریکا در ادامه نیز درباره راه‌های تقویت اقدامات مشترک برای توقف حملات ارتش یمن و نیز اهمیت تقویت تلاش‌های مشترک برای توقف حملات مستمر انصارالله به زیرساخت‌های غیرنظامی و اقتصادی و تهدید ناوبری بین‌المللی" بحث و گفتگو کردند.

علاوه بر این بن فرحان و بلینکن درباره برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات بین‌المللی انجام شده در این زمینه و نیز آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و اقدامات انجام شده درمورد آنها تبادل نظر کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید