بارش‌ها در اسفند به صورت نرمال گزارش شده و در برخی از نواحی جنوبی و مرکزی کمتر از نرمال خواهد بود و همچنین تغییرات شدیدی در اسفند در کشور نخواهیم داشت.

گزارش هواشناسی ۱ اسفند ۱۴۰۰ / فعالیت سامانه بارشی در کدام مناطق کشور ادامه دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناس سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در برخی از استان‌ها طی امروز خبر داد و گفت: بارش‌ها در اسفند به صورت نرمال گزارش شده و در برخی از نواحی جنوبی و مرکزی کمتر از نرمال خواهد بود و همچنین تغییرات شدیدی در اسفند در کشور نخواهیم داشت.

امیر سرکرده کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز یکشنبه (اول اسفند) فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب و مرکز کشور، دامنه جنوبی البرز شامل تهران، سمنان، قزوین و البرز و همچنین گیلان، مازندران و شمال فارس ادامه خواهد داشت.

او افزود: شدت بارش یکشنبه در شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، زنجان و قزوین است.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: بارش‌ها در اسفند به صورت نرمال گزارش شده و در برخی از نواحی جنوبی و مرکزی کمتر از نرمال خواهد بود و همچنین تغییرات شدیدی در اسفند در کشور نخواهیم داشت.

به گفته سرکرده، بنابر پیش‌بینی‌ها در فرودین ۱۴۰۱ بارش‌ها در کشور نرمال است. آب و هوای تهران هم در اسفند به گونه‌ای است که بارش برف مطلوبی نداریم، ولی در هفته پیش رو بارش‌های خوبی پیش‌بینی می‌کنیم، ولی خبری مبنی بر اسفند پربارش برای کل کشور در اسفند را تکذیب می‌کنم.

دوشنبه و سه‌شنبه دمای هوا در شمال شرق و شرق کشور بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد. همچنین امروز غرب خلیج فارس مواج است.

پیش از این پروفسور حسین اردکانی پیشکسوت صنعت هواشناسی از ورود موج تازه هوای سرد به کشور در اوایل اسفند خبر داد و با درخواست از کشاورزان برای این‌که مراقب محصولات خود باشند، اسفند را به دلیل شرایط متغیر دمایی دیوانه خواند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید