صدراعظم آلمان همچنین مدعی شد مادامی که ایران به روند غنی‌سازی اروانیم ادامه دهد و فعالیت‌های نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به حالت تعلیق در بیاورد، این غیر قابل قبول خواهد بود.

اگر خیلی زود به توافق دست نیابیم، خطر شکست مذاکرات وجود دارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، اولاف شولتس صدراعظم آلمان امروز (شنبه) در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ به موضوع مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در وین اشاره کرد و گفت: فرصت دستیابی به توافقی در روند مذاکرات وین که رفع تحریم ها علیه ایران را میسر سازد، وجود دارد.

صدر اعظم آلمان در عین حال با لحنی تهدید آمیز و غیر سازنده مدعی شد: درعین حال، اگر خیلی زود به این توافق دست نیابیم، خطر شکست مذاکرات وجود دارد.

وی با تعریف و تمجید از اتحادیه اروپا و از جمله عملکرد آن در حوزه دیپلماسی ادعا کرد که مذاکرات وین نمونه ای از عملکرد اروپا در حوزه سیاست خارجی است.

اولاف شولتس همچنین مدعی شد مادامی که ایران به روند غنی سازی اروانیم ادامه دهد و فعالیت های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی را به حالت تعلیق در بیاورد، این غیر قابل قبول خواهد بود.

صدر اعظم آلمان بدون اشاره به تهدیدهای منطقه ای و جهانی زرادخانه مملو از سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی، مدعی شد: یک ایران مجهز به سلاح هسته ای، برای ما غیر قابل قبول است زیرا ما امنیت اسرائیل را غیرقابل مذاکره می دانیم.

شولتس درباره مسئله اوکراین نیز گفت که دیپلماسی درمورد بحران اوکراین شکست نخورده و این برای خروج از این بحران ادامه مذاکرات مهم است.

این مقام آلمانی گفت: این نشست درحالی برگزاری می دشود که با بحران اوکراین مواجهیم، روسیه هنوز به پشنهاد آمریکا بطور واضح جواب نداده است، در دیدار روز سه شنبه با پوتین به وی یاد آور شدم که هرگونه تهاجم به اوکراین بهای بالایی دارد.

وی افزود: دیپلماسی دراین مسیر شکست نخورده است؛ روسیه و آمریکا درباره اواکراین در ارتباط دو طرفه هستند؛ روسیه و اوکراین هردوطرف در اجرای توافق مینسک توافق نظر دارند.

صدر اعظم آلمان در ادامه گفت: دچار این توهم نیستم که این مساله بتواند یک شبه برطرف شود؛ اگر مذاکره نکنیم نمی توانیم مسیر این بحران را متوقف کنیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید