رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه در کشور کمبود دارو نداریم، گفت: مجلس سال گذشته ۲ میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات کنار گذاشته بود که در ۵ ماه نخست امسال مصرف شد.

رئیس سازمان غذا و دارو: کمبود دارو نداریم
به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب،رئیس سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه در کشور کمبود دارو نداریم، گفت: مجلس سال گذشته ۲ میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات کنار گذاشته بود که در ۵ ماه نخست امسال مصرف شد.

بهرام دارایی اظهار داشت: مجلس سال گذشته ۲ میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات کنار گذاشته بود که در ۵ ماه نخست امسال مصرف شد و برای نیمه دوم سال هیچ ارزی نداشتیم.

وی با عنوان این موضوع که مواد اولیه دارو و نهاده‌ها کالاهای مهم و استراتژیکی هستند که تأمین و تولید آنها ۲ تا ۴ ماه طول می‌کشد، گفت: با دستور رئیس جمهوری توانستیم ۷۰۰ میلیون دلار ارز بگیریم که از ماه قبل تخصیص آن آغاز شد و برای داورهای خاص و اولویت دار برنامه‌ریزی کردیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه کمبودها تا حدی رفع شده است، گفت: ما آنقدر ارز نداشتیم که بتوانیم برای کمبودهای سه ماه بعد هم برنامه‌ریزی کنیم و کمبودهای بعدی به این موضوع اضافه می‌شود. امیدواریم با تخصیص منابع ارزی دیگر بتوانیم این کمبودها را تا پایان سال مدیریت کنیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید