معاون وزیر خارجه روسیه در سخنانی تصریح کرد: ادعاهای ایالات متحده آمریکا در خصوص حمله روسیه به اوکراین تأسف‌بار و در عین حال، خطرناک است.

واکنش مسکو به ادعای آمریکا درباره حمله روسیه به اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه سخنانی را در خصوص ادعاهای آمریکا پیرامون حمله قریب الوقوع کشورش به اوکراین مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این مقام روسیه در این‌باره تصریح کرد: ادعاهای ایالات متحده آمریکا در خصوص حمله روسیه به اوکراین تأسف‌بار و در عین حال، خطرناک است. اکراه کی‌یف از ورود به گفت‌وگوی مستقیم با نمایندگان دونتسک و لوهانسک، علت ریشه‌ای مشکل است.

این دیپلمات روس افزود: در طول هفت سال گذشته اوکراینی‌ها حتی یکی از موارد درج شده در بسته اقدامات لازم برای اجرای توافق مینسک، از جمله بند مربوط به آتش‌بس را به‌طور کامل اجرا نکرده‌اند.

ورشینین در ادامه گفت: مقامات اوکراین تلاش می‌کنند اینگونه به غربی‌ها القا کنند که توافقات مینسک در تعارض با منافع اوکراین است. خودداری اوکراین از اجرای مفاد توافق مینسک یک نوع لجاجت از سوی مقامات این کشور محسوب می‌شود.

این مقام روسی عنوان کرد: متأسفانه شاهد آن هستیم که وزیر خارجه آمریکا مدام تلقین می‌کند که حمله روسیه به اوکراین، قریب الوقوع است. این اقدام آمریکایی‌ها مایه تأسف است و در عین حال، به دلیل اینکه فضا را بیش از پیش متشنج می‌سازد، اقدامی خطرناک هم محسوب می‌شود. وی افزود: نیروهای روسی در خاک روسیه به سر می‌برند و از دو روز پیش هم برخی یگان‌ها همزمان با پایان رزمایش‌ها، در حال بازگشت به پایگاه‌های خود هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید