طبق گزارش منابع خبری عراق، اسامی جدید نامزدهای تصدی پست ریاست‌جمهوری عراق ظرف ساعات آینده اعلام خواهند شد.

اسامی جدید نامزدهای ریاست‌جمهوری عراق امروز اعلام می‌شود

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از صدی البلد نوشت: پارلمان عراق امروز (دوشنبه) اعلام کرد که مهلت ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور پایان یافت.

رسانه های محلی عراق در این باره گزارش دادند که دادگاه عالی فدرال عراق نشستی را درباره نامزدهای پست ریاست جمهوری برگزار کرد و ممکن است که طی ساعات آتی و پس از بررسی صلاحیت افراد ثبت نام شده توسط مراجع مربوطه، اسامی جدید نامزدها اعلام شود.

در همین راستا، شبکه عراقی و کرد زبان "روداو" گزارش داد: ریاست پارلمان به زودی نشستی را برگزار می‌کند و موعد جلسه انتخاب رئیس جمهور را تعیین خواهد کرد.

این شبکه همچنین اعلام کرد که پارلمان تا بدین لحظه اسامی جدید نامزدهای تصدی پست ریاست جمهوری را اعلام نکرده است و احتمال داده می‌شود که اسامی نامزدها طی امروز و یا فردا اعلام شود.

نمایندگان پارلمان عراق قرار بود که دوشنبه هفته گذشته با برگزاری جلسه‌ای رئیس جمهور جدید این کشور را از میان برهم صالح نامزد اتحادیه میهنی و هوشیار زیباری نامزد حزب دموکرات کردستان عراق انتخاب کنند اما چند روز مانده به برگزاری جلسه مذکور شکایتی از سوی چند نماینده علیه زیباری به دادگاه عالی فدرال عراق ارائه شد و این نمایندگان زیباری را متهم به فساد در دوره تصدی پست وزارت خارجه عراق در سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۴ کردند.

درپی این شکایت دادگاه فدرال نیز روند نامزدی وی را متوقف کرد و پارلمان نیز به مدت سه‌ روز نام‌نویسی مجدد برای نامزدهای جدید را آغاز کرد و در نهایت یکشنبه دادگاه عالی فدرال عراق با بررسی این شکایت حکم به رد نامزدی زیباری داد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید