وزیر امور خارجه روسیه گفت در گفت‌وگوهای مسکو و طرف‌های غربی درک مشترکی وجود ندارد و این غربی‌ها هستند که مدام روسیه را تهدید می‌کنند.

انتقاد روسیه از عدم تفاهم با غرب درباره اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار و گفت‌وگو با «لیز تراس» همتای انگلیسی خود از عمق اختلافات میان دو طرف انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، لاوروف گفت، در دیدار با تراس، روابط دوجانبه که در سطح بسیار پایینی قرار گرفته مورد بحث قرار نگرفت و تمرکز این گفت‌وگو بر روی بحران اوکراین بود.

وزیر امور خارجه روسیه افزود، اینکه در این گفت‌وگوها درک و تفاهم مشترکی وجود ندارد، نا امید کننده است زیرا «مانند این است که می‌شنویم ولی گوش نمی‌دهیم. توضیحات مفصل ما بی‌ثمر بوده است.»

او در ادامه گفت، روسیه اظهاراتی که درباره حمله این کشور به اوکراین مطرح می‌شوند «به وجدان غربی‌ها واگذار می‌کند اما روسیه قصد تهدید هیچکس را ندارد».

لاوروف در نشست خبری مشترک با تراس گفت: «به اظهارات علنی ما نگاه کنید، هیچ تهدیدی در هیچ کجا صورت نگرفته است اما آن‌ها (غربی‌ها) ما را تهدید می‌کنند، از جمله خانم وزیر و امروز او این تهدیدها را تکرار کرد».

لاوروف در بخش دیگری از کنفرانس خبری خود در این خصوص تصریح کرد: «ما [در نشست ] (با لیز تراس)، لحن دیگری نشنیدیم. درخواست برای حذف نظامیان روس از قلمرو روسیه باوجود استدلال‌های ما هیچ‌گونه تغییری نکرده است. این واقعاً باعث تأسف است».

وزیر خارجه روسیه همچنین با تأکید بر امتناع اوکراین از اجرای توافقات مینسک، گفت: «ما به طور کامل وضعیت عدم تمایل کی‌یف به اجرای توافقات مینسک را توضیح دادیم زیرا رژیم اوکراین نه تنها تمایلی به اجرای این توافقات ندارد بلکه آشکارا آنها را رد می‌کند».

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند.

روسیه اما به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرده است.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید