جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: بایدن و ماکرون طی روزهای گذشته دو بار تلفنی درباره اوکراین گفت‌وگو کرده بودند و قرار است به زودی در این‌باره دیدار کنند.

احتمال دیدار ماکرون و بایدن در آینده‌ای نزدیک

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید از دیدار قریب‌الوقوع «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا و «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی وی درباره بحران اوکراین خبر داد.

وی گفت که بایدن و ماکرون طی روزهای گذشته دو بار تلفنی درباره اوکراین گفت‌وگو کرده بودند و قرار است به زودی در این‌باره دیدار کنند.

رئیس‌جمهوری فرانسه که برای میانجی‌گیری میان مسکو و کی‌یف به اوکراین سفر کرده است، روز گذشته -سه‌شنبه- با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کرد.

ماکرون پس از ورود به کی‌یف به خبرنگاران گفت که در جریان مذاکره با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، مانع از وخیم‌ترشدن بحران امنیتی اوکراین شده است.

وی در کنفرانسی خبری پس از دیدار رؤسای جمهوری فرانسه و اوکراین، گفت که پوتین تأکید کرده است که همچنان قرارداد مینسک پایبند بوده و زلنسکی نیز آمادگی خود را برای اجرای این قرارداد اعلام کرده است.

رئیس‌جمهوری فرانسه با تأکید بر این‌که همچنان معتقد است که توافق‌های مینسک بهترین راه برای حفاظت از یکپارچگی اوکراین است، گفت که هنوز می‌توان به راه‌حل‌هایی واقعی درباره بحران اوکراین رسید اما حل این بحران ممکن است به چندین ماه زمان نیاز داشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید