۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 55333167

این شهر از آن شهرهای قدیمی ایرانی و گیلانی است. یکی از جلوه‌ های جالب توجه فرهنگی و اجتماعی شهرهای شمال ایران املش است.

املش منطقه‌ای بین بهشت و رشت

به گزارش سلام نو به نقل از مجله گردشگری علی بابا، اینکه شمال ایران دارای جذابیت‌های دیدنی بسیار است اصلا و ابدا بر هیچ‌کس پوشیده نیست. اما برای اینکه از سطح حرف کمی بالاتر برویم و به وضوح حس کنیم که زیبایی‌های شمال متنوع و جذابند باید یک‌به‌یک در هر یک از مقاصد گردشگری و شهرهای آن دقیق شویم. املش از نقاط سبز و جذاب گیلان است که نباید در شمال‌گردی‌هایتان از قلم بیفتد. این شهرستان کوچک در ۷۵ کیلومتری مرکز گیلان یا همان رشت قرار دارد.

آب‌وهوای این شهر واقعا دل‌پذیر است. همسایگی با دریا و کوهستان باعث می‌شود که املش، شهری معتدل باشد که جان می‌دهد برای پُر کردن ریه‌ها از اکسیژن. البته وجود کوهستان در نزدیکی آن هم باعث می‌شود تا تلفیقی از آب‌وهوای معتدل و نیمه‌کوهستانی را در آن شاهد باشیم. اما املش کجاست و دیدنی‌های آن به‌طور دقیق‌تر شامل چه مواردی می‌شود. در ادامه از همه اینها بیشتر خواهید خواند.

آشنایی با املش

همان‌طور که گفته شد، املش در گیلان قرار دارد. علاوه بر رشت با شهرستان‌های لنگرود و رودسر هم همسایه است. این شهر از آن شهرهای قدیمی ایرانی و گیلانی است که سال‌های طولانی روی نقشه ایران جای دارد و از زمان شاه‌عباس صفوی تا به‌ حال روی خاک کشور نفس می‌کشد. شاید دوست داشته باشید که بدانید املش یعنی چه؟ فلسفه نام‌گذاری این شهر را نمی‌دانیم اما باید بگوییم که املش از ترکیب دو واژه «ام» و «لش» درست شده است.

اَم یعنی رود و لَش هم به معنای راکد و تنبل است. پس املش در کل به معنای رود راکد و ساکن است. ما که دقیق نمی‌دانیم اما رودخانه شلمان‌رود در نزدیکی شهرستان املش قرار دارد. این رودخانه دارای آبی راکد است و شاید به همین خاطر بوده که نام املش را برای این شهر انتخاب کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید